מקומם: הבית הפולני

לא פחות מתשעה ח"כים, סגני שרים ושרים יצאו מטעם הבית היהודי לישיבת הכנסת בפולין ביום השואה הבינלאומי. הכל על חשבון משלם המיסים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/01/14 18:54 כו בשבט התשעד

מקומם: הבית הפולני
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

250 איש טסו לפולין במסגרת ציון יום השואה הבינלאומי החל היום (ב'), בתוכם קרוב ל-60 חברי כנסת, ביניהם ארבעה שרים. הסיעה ששלחה את מספר חברי הכנסת הגבוה ביותר היתה סיעת "הבית היהודי". תשעה חברי כנסת (מתוך שנים עשר חברי הסיעה) יצאו לאירוע, מתוכם שני שרים - נפתלי בנט ואורי אריאל, ושני סגני שרים - אבי וורצמן והרב אלי בן דהן. לחלקם התלוו גם עוזריהם הפרלמנטרים. עוד השתתפן למסע לפולין: ח"כ מוטי יוגב, זבולון כלפה, איילת שקד, שולי מועלם וניסן סלומינסקי. למעט אריאל וסלומינסקי - כולם ח"כים חדשים. היחידים שהעדיפו להישאר בארץ ולוותר על הדיוטי פרי, היו חברת הכנסת אורית סטרוק, חבר הכנסת יוני שטבון והשר אורי אורבך.

עלות של הטסת חברי הכנסת מוערכת בכחצי מיליון שקלים, כולם ממומנים מכיסו של משלם המיסים הישראלי. גורמים בבית היהודי עמם שוחננו טענו כי לא מדובר בהחלטה אישית של חברי הכנסת אלא בהחלטה של יו"ר הכנסת, אך עדיין נשאלת השאלה מדוע אף אחד מחברי הכנסת לא חשב לוותר על הטיסה, האם כולם היו נצרכים בביקור הממלכתי, האם סביר היה לשלוח 14 נציגים מהמפלגה, או שמא אפשר היה להסתפק בפחות. אולי שר אחד, אולי רק חמישה חברי כנסת, אולי אפשר היה לוותר על העוזרים הפרלמנטרים ליום אחד. כולם רוצים לנסוע, לכולם כוונות טובות, אך הכסף עדיין זרם כמים, בעוד 23% מילדי ישראל נמצאים מתחת לקו העוני ואנשים מתקשים לסגור את החודש.

בבית היהודי זעמו על העלאת הנושא וחלק מחברי הכנסת והשרים סירבו לספק תגובה. לטענתם של אלו שכן הסכימו מדובר במיזם מרגש והם גאים לתת יד לנושא. את חלק מהשרים וחברי הכנסת לא היה ניתן להשיג מכיוון שעודם בפולין.

דובר השר אורי אריאל, דובר הבית היהודי ודובר ח"כ ניסן סלומינסקי סירבו להגיב לידיעה.