מצדיעים לשירות האזרחי-לאומי

טקס הצדעה ראשון מסוגו התקיים אמש כהוקרה למתנדבי השירות האזרחי לאומי. נשיא המדינה, שנכח באירוע, אמר למתנדבים כי הם "מהווים גרעין ראשון לשיוויון אמיתי בישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 30/12/10 00:00 כג בטבת התשעא

מצדיעים לשירות האזרחי-לאומי
יוסי זליגר יחצ, צילום: יוסי זליגר יחצ

טקס הצדעה ראשון מסוגו התקיים אמש (ד) כהוקרה למתנדבי השירות האזרחי-לאומי, בהשתתפות למעלה מ-3000 מתנדבים מכל רחבי הארץ.

אורח הכבוד של הערב היה נשיא המדינה, שמעון פרס, אשר התייחס לשירות האזרחי-לאומי כאל הפתרון המעשי לתופעות שונות של גזענות בחברה הישראלית. "אתם התשובה הכי טובה בישראל נגד אפליה נגד הסתה ונגד שנאה. אין שני סוגי אזרחים בישראל. יש סוג אחד ואתם מוכיחים את זה בנוכחותכם כאן הערב", אמר הנשיא.

הנשיא הוסיף וציין כי המתנדבים בשירות הלאומי מהווים "גרעין ראשון לשיוויון אמת במדינה, בה כל אדם ירגיש שווה ערך בתרומתו לאומה". הנשיא התייחס לכך כי "לא ייתכן כי אזרחי ישראל יופלו בגלל הבדל לאומי או דתי. גם מגילת העצמאות וגם תורת ישראל בנויים על העיקרון הזה מפני שכולם נבראו בצלם אלוקים - ואתם מוכיחים את זה בנוכחותכם כאן הערב".


התשובה כנגד אפליה והסתה (המתנדבים המצטיינים, צילום: יוסי זליגר)


נשיא המדינה הציע במהלך הערב כי במתכונת דומה לחזונו המשלב בין אקדמיה לשירות צבאי, "גם בוגרי השירות הלאומי יקבלו תואר BA ויתרמו למדינה ולקהילה. באתי להצדיע לכם, באתי לומר לכם שזו דרך נכונה ומשותפת לכולנו".

מנכ"ל השירות האזרחי-לאומי, שר שלום גרבי, ציין בעקבות דברי הנשיא כי "זה זמן רב בו מתנדבי השירות האזרחי-לאומי לא זוכים לתודה ולהכרה הציבורית הראויה לכם ועל כן אני שמח על ההזדמנות לה זכיתי, לעמוד בראש מנהלת השירות האזרחי-לאומי וליצור כאן הערב מסורת חדשה של תודה והוקרה למפעל הנהדר הזה, שבעיני הוא הפרויקט הלאומי והחברתי של מדינת ישראל".

במהלך הערב הוענקו תעודות הוקרה ל-8 מתנדבים מצטיינים של השירות, ביניהם יחזקאל כרמי, חרדי בן 32 ואב ל-3 המשרת למען נוער בסיכון ואתי עאסי, מתנדבת מהמגזר הערבי, המשרתת בבית החולים השיקומי "לווינשטיין".

יו"ר "הבית היהודי", שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ דניאל הרשקוביץ הממונה על מינהלת השירות האזרחי-לאומי הודיע בכנס ההצדעה למתנדבים כי "בקרוב מאד יונח על שולחן הממשלה חוק רחב היקף שהכנתי, אשר יעגן את זכותו של כל אדם שפטור משירות צבאי לשרת בשירות האזרחי-לאומי ולתרום את חלקו למען המדינה". עוד הוסיף השר הרשקוביץ כי "המתנדבים בשירות האזרחי-לאומי מהווים דוגמא לא רק לצעירים האחרים, אלא גם למבוגרים - בנתינתם ותרומתם האמיתית למדינה ולחברה. בשנים האחרונות הורחבה מאד השתתפות החרדים והערבים במעגל ההתנדבות ואני רואה בהאצת השתלבותם משימה לאומית, אולי החשובה ביותר הניצבת בפנינו".