מפלה לאלי כהן: בית שמש תישאר חרדית

לאחר מערכת בחירות סוערת, פסילת התוצאות בבג"ץ ויציאה לבחירות בשנית, הוכרע כי בית שמש תישאר בידיו של ראש העיר החרדי משה אבוטבול. "הציבור אמר את דברו", אמר המפסיד למנצח

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/03/14 08:06 י באדר ב'

מפלה לאלי כהן: בית שמש תישאר חרדית
rama-cc-by-sa, צילום: rama-cc-by-sa

מערכת הבחירות הסוערת בבית שמש הסתיימה הלילה (ד') עם נצחונו של ראש העיר המכהן משה אבוטבול אשר גבר פעם נוספת על המועמד החילוני אלי כהן.

העיר השסועה נלחמה על עתידה ובבחירות החוזרות בעיר נרשמהו 76% אחוזי הצבעה לעומת 69% בבחירות המוניציפליות באוקטובר. אבוטבול גבר על כהן עם 51.3 מהקולות, מעט יותר מ-800 קולות בוחרים כשראש העיר זכה ב-19,401 קולות וכהן ב-18,643.

כזכור, הבחירות החוזרות התקיימו לאחר שבית המשפט העליון פסל את תוצאות הבחירות באוקטובר בשל טענות משמעותיות לזיופים. אתמול (ג') נטען גם מהצד החילוני וגם מהצד החרדי כי היו ניסיונות לזיופים.

במהלך היום הגיעו חברי כנסת ושרים של הבית היהודי להראות נוכחות ולתמוך במועמד אלי כהן. בין היתר הגיעו השרים נפתלי בנט, אורי אורבך ואורי אריאל והביעו תמיכה במועמד החילוני לעיר. התקווה לניצחון של המחנה הציוני נגוזה בסביבות השעה אחת וחצי לפנות בוקר כשהתבררו התוצאות הסופיות. עבור רבים בעיר השסועה משמעות הבחירות הייתה קביעת צביונה של בית שמש - חרדית או חילונית, ונראה כי הצד החרדי גבר על החילוני במאבק על צביון העיר.

בנאום ניצחון הכריז בלילה (ד') משה אבוטבול כי "ההסתה לא פעלה, האהבה ששידרתי ניצחה ותנצח". יריבו התקשר לברך את המנצח בשנית, בתוך מספר חודשים בודדים ולתומכיו אמר "הציבור אמר את דברו".