מסתמן: בחירות לרב ראשי בירושלים בי"ב אלול

פרסום ראשון: האם הסאגה בת עשר השנים לבחירת רב ראשי לירושלים הולכת להסתיים? היום צפויים וועדת הבחירות לרב ראשי לקבוע תאריך, כפי הנראה לקראת ראש השנה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/05/14 10:15 כו באייר התשעד

מסתמן: בחירות לרב ראשי בירושלים בי"ב אלול
אריאל הורביץ, צילום: אריאל הורביץ

הסאגה בת עשר השנים לבחירת רב ראשי מתקרבת לסיום. אחרי עשור של דיונים וניסיונות למנות רב ראשי לירושלים מסתמן כי בקרוב יערכו בחירות לתפקיד, כך נודע ל'כיפה'.

ועדת הבחירות צפויה להתכנס היום (ב') ולקבוע תאריך לבחירת הרב הראשי לעיר, כשלמועמד הציונות הדתית, הרב אריה שטרן, סיכומים טובים להיבחר לתפקיד. הבחירות, אשר צפויות כפי הנראה להיערך ב-י"ב אלול תשע"ד, לקראת ראש השנה, יתקיימו רק שלושה חודשים לפני הגיעו של הרב אריה שטרן לגיל 70, הגיל המקסימלי בו אפשר להיבחר לתפקיד.

בחודשים האחרונים נערכים דיונים קדחתניים בניסיון להגיע לתאריך מוסכם לבחירת רב ראשי לירושלים, זאת לאחר עשור בו אין רב לעיר. בציונות הדתית טענו לאחרונה כי גורמים בעריית ירושלים מנסים לעכב את קיום הבחירות לתפקיד רב העיר על מנת שהרב אריה שטרן, המועמד המוסכם על כל חלקי הציונות הדתית, יגיעו לגיל 70 ולא יוכל להיבחר.

באפריל האחרון שיגרו אלעד מלכא, חבר מועצת העיר ירושלים ויאיר יעקב, ראש צוות דת ועיר של תנועת 'התעוררות' פנו הבוקר מכתב חריף לסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן בדרישה לסיים את העיכוב החמור במינוי נציגים לגוף הבוחר את רבני העיר וכן לקדם את בחירתו של הרב אריה שטרן לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לעיר.

במכתבם ציינו השניים כי בפגישה עם סגן השר הביע הרב בן דהן את התחייבותו לעשות ככל שביכולתו על מנת להביא לקיומם של בחירות לרבנות ירושלים וכן למינוי רב עיר ציוני. "חזרת ביתר פירוט על מחויבותך לרב אריה שטרן, נציג הציונות הדתית ומועמד המחנה הציוני בירושלים ואף ציינת שתפעל לקיים את הליך הבחירות במהירות האפשרית, על מנת לאפשר לרב שטרן להתמודד".

"אנו סבורים שבכוחך להביא לבחירתו של רב עיר ציוני לירושלים, אשר יהיה מוקבל על האוכלוסייה המגוונת של העיר ואשר יוכל לתת מענה לצרכיה המרובים ויוכל למלא את החלל אשר נפער בחסרונם של רבני העיר בעשר השנים האחרונות", כותבים מלכא ויעקב.

לאחר עיכובים רבים וניסיונות להשהות את בחירת הרב הראשי לירושלים, הושלמה בסוף אפריל הרכבתה של וועדת הבחירות לרבנות העיר.

בראש הוועדה עומד הרב הדיין מאיר כהנא כשנציג עיריית ירושלים יהיה ראש העיר עצמו, ניר ברקת. נציג נוסף של העיר יהיה מנהל אגף מבני ציבור אהרון בן נון.

נציג הרבנות הראשית יהיה רב העיר יבנה, הרב דוד אבוחצירא, נציג המשרד לשירותי דת יהיה עו"ד עופר יעקב. בתפקיד מזכיר הועדה יכהן מנהל תחום נישואים ורבנים במשרד הרב חזקיהו סאמין.

כעת, עם היוודע התאריך לבחירות, גדלים סיכוייו של הרב אריה שטרן להיבחר לתפקיד הרב הראשי של ירושלים, דבר אשר יהווה הישג משמעותי לציונות הדתית.