מנהל בית ספר השווה בין הציונות הדתית לנאצים

מנהל בית הספר התיכון לוסטיג ברמת גן תקף צעירה שהגנה על השירות הלאומי. בנוסף השווה בין הציונות הדתית לנאצים. " זוהי זהות שכולה עבודה זרה. אפשר להיות דתי, אך לאומי הוא דתי כאילו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/14 12:07 כג באדר ב'

מנהל בית ספר השווה בין הציונות הדתית לנאצים
andrea2382-cc-by, צילום: andrea2382-cc-by

תקיפה מבית. שלמה מצגר, מנהל בית הספר התיכון לוסטיג היוקרתי ברמת גן תקף את הציונות הדתית והשווה אותה לנאצים. "יש עדיין בנות שיושבות פה שחושבות כך שדתי לאומי זה בסדר, היום כולנו יודעים את האמת שזאת עבודה זרה", אמר בהקלטה שהגיעה לערוץ 10 וציין כי "אדם שאוהב את הדת שלו בלאומיות זה כמו שהיטלר אהב זה ויותר גרוע".

"עכשיו תשמעו מה זה ציונות לפי הרבנים, שביסמרק הניח את אבן הפינה שלה והיטלר חגג את ניצחונה", הוא המשיך בדבריו לתלמידות והוסיף כי "זוהי זהות שכולה עבודה זרה. אפשר להיות דתי, אך לאומי הוא דתי כאילו. כך בונים מפלגה", הוסיף מצגר.

צפו בכתבה בערוץ 10:

בנוסף להתבטאויותיו של מנהל בית הספר בנוגע לציונות הדתית, תקף מצגר את תלמידה במקום אשר הגנה על השירות הלאומי והרחיק אותה מהמקום. "היא חלאת המין האנושי", אמר המנהל. "אני רק רוצה לרמוז לכמה בנות כאן בכיתה, אל תהיו כאלה היא אדם קטן קטנטן אפס מאופס תשתדלו לא להתקרב אליה", הוא אמר לחברותיה לאחר שסולקה. התלמידה טוענת כי "הוא עשה שיעור שמדבר שירות לאומי וצבא וכמה זה ייהרג ובל יעבור ללכת לשירות לאומי", ובעקבות הגנתה על השירות הלאומי היא סולקה.

משרד החינוך מסר בתגובה לערוץ 10 כי "התלמידה לא סולקה מבית הספר אלא אביה החליט להפסיק לימודיה. יחד עם זאת, יצוין כי מנהל בית הספר זומן לבירור במחוז".

בסיעת הבית היהודי זעמו על הדברים וסגן שר החינוך אבי וורצמן מסר כי "אמירות כאלה של מנהל בית ספר הן חמורות ביותר. אמירות המשוות בין הציונות הדתית לנאציזם הן פסולות מהיסוד ואסור לתת להן מקום בשיח במדינת ישראל, קל וחומר שלא במערכת החינוך".