מי רוצה בחירות?

ציפי לבני מודיעה על בחירות. אבל האם טוב לציבור הדתי בחירות עכשיו? מדריך לדתי הלאומי הנבוך.

חדשות כיפה יאיר פלדמן 26/10/08 00:00 כז בתשרי התשסט

מי רוצה בחירות?
דוד שי, ויקפדיה העברית, צילום: דוד שי, ויקפדיה העברית

ריח הבחירות באוויר, ציפי לבני שהייתה אמורה להרכיב ממשלה נכשלה במאמציה לאחר שתנועת ש"ס דחתה את הצעתה להצטרף לממשלה. דבר שככל הנראה יביא להקדמת הבחירות, אלא אם כן תוקם ממשלה צרה ביוזמת חברי הכנסת.


מפלגת האיחוד הלאומי-מפד"ל מיהרה לצאת בהודעה כי "הקדמת הבחירות היא הכרחית לאור כישלונותיה המתמשכים של ממשלת קדימה בתחומי הביטחון האישי, החברתי והכלכלי. החברה הישראלית מאסה בתרבות הספינים והשחיתות של קדימה. הישראלים משוועים למנהיגות אמינה וישרה, עם שורשים יהודיים, חזון ואומץ לב. כיוון שכך אנו משוכנעים שנגביר את כוחנו משמעותית בבחירות הקרובות". אך האם אכן יגדילו האיחוד לאומי-מפד"ל את מספר המנדטים שלהם?


הבחירות יזרזו את האיחוד



לדעת ח"כ זבולון אורלב, הקדמת הבחירות משחקת בוודאות לידי הציבור הדתי לאומי: "תיקון המצב שנוצר בממשלת אולמרט יהיה רק בהקמת ממשלה יציבה ולא בקומבינות וספינים תקשורתיים. אנחנו תמכנו כל הדרך בבחירות, ונקווה שהן יחזירו את הציונות בחזרה להנהגת המדינה".

לדעתו של אורלב, הבחירות הקרבות יכולות לתרום לציבור הדתי לאומי בכך שיתרמו לזירוז איחוד הרשימות של הציבור הדתי לאומי: "אין לי ספק שהבחירות יזרזו את האיחוד. לפי לוח הזמנים שאני מכיר, מהיום, עוד 64 יום, צריך להגיש את הרשימות לכנסת. אין הרבה זמן. אני מתנהל כדי להגשים את חזון הציונות הדתית, ואני מקווה מאוד שנבוא מאוחדים עם סדר יום חדש שיאחד את הציונות הדתית. במידה ואצליח, אני מאמין שנזכה למספר גדול יותר של מנדטים בבחירות הקרובות".


ח"כ אורי אריאל משדר אופטימיות גדולה ביחס לתהליכים הצפויים: "הבחירות הקרבות הולכות לעזור לנו - גם לדחוף את האיחוד בין המפלגות, גם להביא לתוצאות יותר טובות מהיום, וגם ליצור ממשלה ימנית. השילוב שלנו בממשלה בוודאי יביא לדברים יותר טובים לבוחרים שלנו".


אתה בטוח שיהיה איחוד?

"אני משוכנע שיהיה איחוד לפני הבחירות. צריך להגיש את הרשימה 47 יום לפני הבחירות, וזה אכן בסביבות 64 יום. יש עוד כמה נקודות שצריך לסכם אותן כמו עניין הפריימריס, האם נספיק לבצע אותם לפני הגשת הרשימות, אבל בסה"כ כולם באותו כיוון. הערכתי היא שיהיה איחוד והדבר יתרום למספר המנדטים בכנסת".