מי הזיז את חדר האוכל שלי?

הישיבה התיכונית "דרכי נעם" בפתח תקווה תעתור לבג"ץ לאחר עשור של מאבק משפטי המתנהל על מבנה ששימש אותה כחדר אוכל. הישיבה מבקשת לספח את המבנה, אך בעירייה מתנגדים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/02/13 13:01 ב באדר התשעג

מי הזיז את חדר האוכל שלי?
Ester Inbar-cc-by, צילום: Ester Inbar-cc-by

חדר האוכל של קיבוץ גבעת השלושה בפתח תקווה הצליח לגרור לבג"ץ את הקיבוץ, עיריית פתח תקווה ואת הישיבה התיכונית "דרכי נעם", זאת לאחר קרב משפטי המתנהל בעשור האחרון, במסגרתו הישיבה התיכונית ”דרכי נעם“ נלחמת על מנת לספח לעצמה את מבנה חדר האוכל הגדול של הקיבוץ, אולם גורמים רבים בעירייה מנסים למנוע בעדה. הסיפור הגיע לבג"ץ והפך לפרשיה של ממש.

עמותת "דרכי נעם" הגישה עתירה לבג"ץ כי היא דורשת לקבל לידיה את מבנה חדר האוכל הישן של קיבוץ כבעת השלושה. כבר בשנת 2003 קיבלה הישיבה את חדר האוכל לידיה על ידי עיריית פתח תקווה. ב-2007 החלה הישיבה לבצע שיפוצים במבנה, אף ששנה קודם לכן הוכרז על ידי העירייה כאתר שימור, פעולה שהכעיסה את פעילי שימור אתרים היסטוריים שפנו לעירייה על מנת לעצור את השיפוצים. שנה לאחר השיפוצים, שהופסקו בעקבות התלונה, חזר בו משרד הפנים ועיריית פתח תקווה ושללו את הקצאת המבנה לישיבה.

פניות חוזרות ונשנות אל משרד הפנים ועיריית פתח תקווה להקצאה חוזרת של מבנה חדר האוכל הקיבוצי לישיבה התיכונית נדחו על הסף, אולם העירייה הקצתה שטח אחר, סמוך למבנה חדר האוכל, שם הוקם מבנה לישיבה. בפעם השלישית פנה מוטי זפט, ממלא מקום ראש העירייה, אל משרד הפנים, לחידוש הקצאת חדר האוכל - אולם בקשתו נדחתה אף היא.

אמש התקיימה ישיבה בוועד השימור של עיריית פתח תקווה שם הוחלט להתנגד להקצאת מבנה חדר האוכל לישיבת התיכונית. העירייה המליצה להעמיד את מבנה חדר האוכל לרשות יד לבנים. כאמור, בעקבות ביטל ההקצאה עתרה עמותת דרכי נועם לבג"ץ וזה ידרש להכריע בסוגייה.