מייק האקבי: לא לשלם עוד פני אחד כל זמן שהפלסטינים חוברים לחמאס

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ביקר בשומרון והתייחס לחטיפת הנערים "על ארה"ב לדרוש מחמאס דין וחשבון על חטיפת הנערים". צפו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/06/14 13:35 כז בסיון התשעד

מייק האקבי: לא לשלם עוד פני אחד כל זמן שהפלסטינים חוברים לחמאס
מואז שומרון, צילום: מואז שומרון

הסנאטור ומועמד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית לשנת 2016, מייק האקבי, הגיע היום (ד') לסיור בשומרון והתייחס לנושא חטיפתם של שלושת הנערים מגוש עציון. "אני רוצה להביע את הדאגה של כל אמריקאי למשפחת פרנקל. החטיפה של נפתלי, שהוא הן אזרח אמריקאי והן אזרח ישראלי, רק נער שחזר הביתה מבית הספר, היא דבר שלא יעלה על הדעת עבור כל אדם בעל לב על פני כדור הארץ. לאף אמא לא מגיע לשים את הראש שלה על הכרית בלילה מבלי לדעת היכן נמצא הילד שלה. ולכן אנחנו מצטרפים לאנשי העולם, לאנשים הרציונליים והשפויים של העולם, ומבקשים שאם למישהו יש מידע, בבקשה בשם האלוקים, ובשם ההגינות, אל תסתירו את המידע הזה ובואו נחזיר את הילדים הללו הביתה.

צפו בדברי האקבי:

בתשובה לשאלה על מה שעל ארה"ב לעשות לאור ההתחברות של הרשות הפלשתינית עם החמאס ולאור העובדה שהחמאס חטף תלמידי בי"ס מהוריהם, ענה: "אסור לארה"ב לקבל איחוד בין פת"ח לחמאס, זה לא מקובל. חמאס אפילו על פי הסטנדרטים של מחלקת המדינה (state department) הוא ארגון טרור. אנחנו לא מנהלים משא ומתן עם טרוריסטים, ואנחנו בטח לא מממנים אותם. לא יעלה על הדעת, לשלם עוד פני אחד של משלם המיסים האמריקני לפלשתינאים, כל זמן שהם חושבים שזה בסדר להיות שותפים עם טרוריסטים. אנחנו צריכים לדרוש, לא רק את העצירה של היחסים הללו, על ארה"ב לדרוש מחמאס לתת דין וחשבון מלא על המעורבות שלהם בחטיפת שלושת הנערים הצעירים"

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון אמר לסנטור: "התמיכה שלך ושל סנאטורים רבים אחרים בישראל בכלל ובהתיישבות ביו"ש בפרט היא חשובה ומוכיחה כי למרות האיומים של השמאל על דה לגיטימציה בעולם, בכל מקום על פני הגלובוס ישנה תמיכה למדינת ישראל ולהתיישבות החלוצית ביו"ש. מסיקה הראה להאקבי את שפלת החוף פרושה למרגלות צופים שבשומרון ואמר: "מכאן ניתן להבין בצורה הטובה ביותר את הסכסוך הישראלי פלשתיני, ללא השומרון לא תהיה שליטה על שפלת החוף, מדינתישראל לא יכולה להתקיים ללא השומרון".

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון אמר: "המועצה פועלת ללא לאות במגרש ההסברה העולמי - אם בהזמנת סנאטורים וחברי פרלמנט לסייר בשומרון ואם בהוצאת משלחות הסברה לפרלמנטים באירופה - למען מדינת ישראל וההתיישבות ביו"ש. המפגש הזה מהווה צעד נוסף לחיזוק מעמדה של מדינת ישראל ברחבי העולם.דווקא בעת הזו בה אנו מבקשים למצוא את בנינו חשובה הנוכחות של בכירים בארה"ב בישראל ובשומרון".

מייק האקבי הכריז על מועמדותו לנשיאות ארה"ב לשנת 2016 זאת לאחר שכבר התמודד לנשיאות בשנת 2008 ושימש כסנאטור של המפלגה הרפובליקנית. וכמושל ארקנסו. האקבי הוא בין השאר המגיש של תוכנית האירוח HUCKABEE בפוקס ניוז. המדורגת כתוכנית סוף השבוע הנצפית ביותר בארה"ב, וכן מגיש בתוכנית רדיו המשודרת בארה"ב בסינדיקציה בכמעט 600 תחנות רדיו בו זמנית.