מטריד סדרתי תוקף בבניין האגודה להתנדבות

בשבועיים האחרונים תקף מטריד שלוש פעמים בבניין האגודה להתנדבות ובבניין סמוך. באגודה מגבירים האבטחה אך נותרים חסרי אונים. ע"פ הטענות, המשטרה יודעת זהות המטריד אך לא עצרה אותו. המשטרה: איננו יודעים מיהו החשוד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/02/14 16:33 יט באדר א'

מטריד סדרתי תוקף בבניין האגודה להתנדבות
tinali778-cc-by, צילום: tinali778-cc-by

לפנות בוקר (ד') תקף מטריד סדרתי בנות בבניין האגודה להתנדבות בשכונת קריית משה בירושלים. מדובר בתקיפה שלישית של בנות שירות בבניין, ובבניין סמוך, בתוך פחות משבועיים.

כזכור, לפני כשבועיים דווח ב'כיפה' כי בנות שירות המתגוררות בבניין בו, שוכנים משרדי האגודה להתנדבות, הוטרדו בידי מטריד אלמוני. בעקבות ההטרדה עלו טענות קשות כלפי הנהלת השירות הלאומי, לפיהן הטיפול בפרשה לא נעשה באופן מיטבי, קודן, אשר נמצא בדלת הבניין, עבד רק החל מהשעה אחת לפנות בוקר וכן לא הודיעו לבנות על המצב לאשורו.

בשעות הבוקר המוקדמות היום (ד') הרגישה בת שירות כי מישהו מלטף את רגלה. הצעירה פרצה בזעקות וחברותיה הזמינו משטרה למקום. על פי התיאורים המטריד הינו בכלל המקרים נער צעיר אשר מוכר באזור, וכפי הנראה יש לו מפתח לחדרים מכיוון שהפעם, בשונה מפעמים קודמות, הדירה הייתה נעולה.

"מאז התקיפה האחרונה תוקן הקוד שבכניסה לבניין והורו לבנות לנעול את הדלתות. למרות זאת הצליח התוקף להיכנס. יכול להיות שהתוקף ידע את הקוד ומחזיק במפתח", מספר גורם המעורב בפרטי הפרשה.

"אנחנו חסרי אונים", אומר מנכ"ל האגודה להתנדבות ירון לוץ, בשיחה ל'כיפה'. "הורתי באופן מידי להחליף את כל המנעולים והקודן פועל במשך כל שעות היום והלילה. שכרנו שירותי אבטחה באופן מידי, למרות שהדבר כלל אינו מתבקש על פי הנהלים. במקום גם יש אם בית למרות שעל פיו מדובר בבניין אשר אין בו צורך בתפקיד שכזה. הכל על מנת שהבנות ירגישו בטוחות".

"ידינו כבולות", ממשיך לוץ ואומר. "אנחנו לא יכולים לעשות את עבודת המשטרה ועל פי מה שנאמר לנו השוטרים מכירים את הנער אשר ביצע את המעשים. אני לא מבין מדוע המטריד עוד לא נעצר".

על פי עדויות המגיעות מבנות השירות במקום, הורים רבים מפחדים להחזיר את הבנות למקום. בעוד שבפעם הראשונה מדובר היה באירוע נקודתי, מתברר כי יום קודם לכן היכה המטריד בבניין סמוך בו מתגוררות בנות שירות והלילה אירע המקרה שלישי בסדרה אשר הולכת ונהפכת לתופעה.

"הפעם הדירות היו נעולות", מספר א', בת שירות המתגוררת בבניין. "הוא פרץ את המנעול וחברה שלי התעוררה כי הרגישה שנגעו בה. התקשרנו למשטרה אבל הוא שוב ברח. לא עושים מספיק כדי למגר את התופעה המחרידה הזו".

"כשהבת שלי סיפרה לי על האירוע התברר לי שבאותו הלילה היה ניסיון להטרדה בעוד דירה", מספרת אם נזעמת. "הפעם ההורים לא ישתקו. אף אחד לא הדריך אותם למצב כזה והבנות תמימות. הן לא מתארות לעצמן שיש דברים כאלו בבניין של האגודה. זה קרה בדירה בקומה השנייה, הוא יכול היה להיכנס בדלת הראשית או אפילו לקפוץ אל החלון מהרחוב. נתנו לבנות לדבר עם עובדת סוציאלית אבל אני לא בטוחה שזה מספיק".

לוץ, מגיב להאשמות ומפנה שוב אצבע מאשימה כלפי המשטרה. "הבנות מקבלות הדרכה אך יחד עם זאת ההורים צודקים במאה אחוז בכל הנוגע לטיפול המשטרה בפרשה. הזמנתי מצלמות, הוספתי שומר, אחליף את כל המנעולים בדירות ומכתב הסבר נשלח להורים. בסופו של דבר אנחנו לא שוטרים ואני לא יכול להפעיל חוקר פרטי. הגענו עד מפקד המחוז בניסיון להבין איך מטפלים בנושא אבל בינתיים אין תשובה. אנחנו חסרי אונים", הוא חוזר שוב ואומר.

עם זאת, מבהיר לוץ, כדאי לקחת את הדברים בפרופורציות הנכונות. "מדובר על אדם אחד כפי הנראה. מטריד, סוטה, ואני לא ממעיט בערך הפרשה. לא צריך להיכנס לפניקה. ישנן מאות בנות שירות בירושלים שההתנהלות איתן נעשית באופן מצוין. נדרוש מהמשטרה למצות את הדין עם אותו אדם ונפעל על מנת שדבר כזה לא יקרה שנית, באמצעים העומדים לרשותנו. כל בת שירות שמרגישה מאוימת יכולה לדבר עם עוזרת סוציאלית ואנו לא מקטינים ראש בפרשה. יחד עם זאת, ראוי שהמשטרה תפעל בנושא ותעצור את אותו אדם".

דובר משטרת ישראל מסר בתגובה:

"מדובר בשני מקרים במוסד בו מתגוררות בנות שירות לאומי. אלמוני נכנס לשני חדרים, נגע בגופן של שתיים מהבנות ונמלט. כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בסריקות אך החשוד הצליח להימלט. במרחב ציון נפתחה חקירה אינטנסיבית בנושא על מנת למגר את החשוד. יש לציין כי בניגוד לפרסומים אין המשטרה יודעת מי האדם וגם על פי התלונה, המתלוננת אמרה כי אינה מכירה אותו כך שאנו לא מבינים מהיכן נובעות טענות האגודה להתנדבות. הערב (ד') ייפגש קצין מטעם משטרת מחוז ירושלים עם הנהלת המוסד על מנת לבדוק ולארגן אמצעי הגנה ואבטחה נוספים בכדי למנוע כניסה של זרים למוסד".