מחאה נגד הקרן לידידות: גם סנטה קלאוס לא נותן מתנות חינם

המחאה נגד קייטנות הקיץ של הקרן לידידות נמשכת. עשרות אלפי פליירים יחולקו בריקוד הדגלים בהם מידע נגד התכנית. "תכנים מסיונריים נכנסים לבתי הספר דרך הדלת הראשית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/05/14 18:43 כו באייר התשעד

המחאה נגד קייטנות הקיץ של משרד החינוך בשיתוף עם הקרן לידידות צוברת תאוצה. ביום רביעי הקרוב, יום ירושלים, מתכוונים פעילים נגד הקרן לחלק עשרות אלפי פליירים נגד הקייטנות ושר החינוך הרב שי פירון, כך נודע ל'כיפה'. "אין מתנות חינם", מדגישים הפעילים החתומים כ'בני נוער דתיים מתנועת אריאל, עזרא ובני עקיבא'. "מי שנותן כסף רוצה תמורה והתמורה היא התערבות בתכנית הלימודים בהיקף של חצי שעה עד שעה ביום".

בין היתר טועים הכותבים כי "הילדים ילמדו את הכרת רקע הדת הנוצרית וניתוקה מן היהודית. בכל יום יתקיים בבתי הספר 'בוקר של ידידות' שיארך כשעה וחצי. במילים אחרות וקצת מרתיעות - מיסיון! זו הדרך. אומנם לא הדרך המוכרת בה פועל המיסיון אבל כן-זה היעד. לפי יעדי הקרן תכנים אלו נכנסים אל ילדינו ממש דרך הדלת הראשית - משרד החינוך בכבודו ובעצמו".

הפעילים כותבים עוד כי תמוה שהמדינה צריכה 'לשנורר' כספים מקרנות צדקה ואומרת "היא גם נותנת לקרנות אלו רשות להכניס תכנים משלהם לתוך חינוך ילדינו. חוץ מהתכנים הנוראיים העתידים להיכנס ישנה תמיהה ענקית על המדינה שמוכנה לתת לכל בעלי ממון 'צדיקים' לשלוט בתכני הלימודים".

הפעילים, אשר מזדהים כ'בני נוער דתיים' מתנועות הנוער, מוסיפים ומצרפים כתובות מייל של שר החינוך כשהם מבקשים מהקוראים לקרוא לשר "להסיר את הרע מקרבנו ולממן את התכנית כולה מכספי המדינה או לחילופין לקצץ בשעות הממומנות על ידי הקרן".

"מותר לתרום למערכת החינוך", מבהירים הפעילים. "אך לא להתערב בתכניה". בנוסף הם קוראים לדרוש מהמנהלים של בתי הספר שלא לקבל הכספים מהקרן.

פלייר נוסף אשר הם מפיצים תחת הכותרת 'קיץ של יהדות' משתמש במילים חריפות גם הוא "אתה מוכן לקחת על הכתפיים שלך אחריות על ילד אחד יהודי שיתנצר?!", הם שואלים. "לא? אז תתחיל לפעול!!! זה בידיים שלך, גם אם אתה חושב שלא!!!", הם כותבים ומאשימים כי "אמנם הקרן עטופה במסווה של ידידות וחסד אך מטרתה בפועל היא להכניס לתוכנו את ערכי הנצרות. אף לא אחד מאיתנו רוצה לשתף פעולה עם אנשים כאלה!".