מזכ"ל תנועת הנוער אריאל בקריאה: הימנעו ממשקאות אלכוהוליים במסיבות פורים

יוסי ורדי מבקש מעמיתיו, ראשי תנועות הנוער השונות, להצטרף לקריאה לבני הנוער לאסור על השימוש באלכוהול, יין ונפצים במסיבות הפורים של הסניפים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/03/14 13:53 ח באדר ב'

מזכ"ל תנועת הנוער אריאל בקריאה: הימנעו ממשקאות אלכוהוליים במסיבות פורים
by Un ragazzo chiamato Bi-cc-by-sa, צילום: by Un ragazzo chiamato Bi-cc-by-sa

לקראת חג הפורים קורא מזכ"ל תנועת אריאל, יוסי ורדי, בקריאה לראשי שאר תנועות הנוער להצטרף אליו בקריאה לבני הנוער לאסור על שימוש באלכוהול, יין ונפצים במסיבות הפורים אשר יחוגו בסניפים

חג פורים ידוע בכך שלא מעט ילדים ובני נוער מנצלים את ההזדמנות ופורקים עול תוך כדי החגיגות. כמדי שנה מתמודדים אנשי חינוך רבים עם עניין השתייה והאלימות המתרחשות לקראת החג ובמהלכו. לאור המקרים החוזרים ונשנים בשנים האחרונות בחברה הכללית, מבקש מזכ"ל אריאל מעמיתיו, ראשי תנועות הנוער להצטרף לקריאתו, לאסור שימוש בנפצים ושתיית אלכוהול ויין במסיבות הפורים הסניפיות.

לדברי ורדי, חג התחפושות יכול לשמש כמפלט, כבריחה מעצמנו. אנו מנסים להידמות למשהו אחר או לשנות את מי שאנו. כל עוד זה נשאר בגדר התחפושת הפיזית, אפשר למצוא. אך לעיתים אנו מפריזים במצוות החג ומאבדים את האחיזה במציאות.

כמו כן, ורדי התייחס בקריאתו לעניין המשחק בכלי נפץ למיניהם במהלך חגיגות הפורים. "המשחק בנפצים השתרש בקרב ילדי ישראל וזה לא מכבר היה לזרא בעיני רבים. בכל שנה אנו שומעים על עוד ילד אשר, לא עלינו, נפגע מנפץ. כאנשי חינוך, אשר אמונים על ביטחונם האישי של אלפי ילדים, מחובתנו לאסור שימוש בחפצים אלו כלל ועיקר."

את קריאתו חתם ורדי בחידוד משמעות השמחה בחג. לדבריו, שתיית משקאות אלכוהוליים ושימוש בנפצים עלולים להביא לתחושה כוזבת של שמחה ועליצות בקרב הילדים ובני הנוער. לעומת זאת, שמחה אמיתית היא משהו פנימי, היא לא זקוקה לאמצעים חיצוניים אלא לחיזוק הניצוץ הפנימי הטמון בנו. "אורה זו תורה, עלינו לשמור על קדושת היום ולזכור בזכות מה אירע הנס הגדול".