מועמדותו של הרב שטרן בסכנה

בישיבה שנערכה אמש בירושלים הוחלט כי הציונות הדתית תריץ מועמד ספרדי מטעמה לתפקיד רבה הראשי של ירושלים

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 13/10/09 00:00 כה בתשרי התשע

מועמדותו של הרב שטרן בסכנה

"התקבלה החלטה להריץ מועמד ספרדי במקביל למועמד האשכנזי" מספר בני דורון מתנועת "נאמני תורה ועבודה". "המטרה היא שכל מי שירצה יוכל להגיש מועמדות ושהליך הבחירה יהיה דומה ככל הניתן להליך בחירת הרב האשכנזי".

"צריך לשחק חכם" אומר גם שמואל שטח מנכ"ל התנועה. "אנחנו רוצים בחירה מסודרת -שייבחר באמת רב מתאים שייצג את הציונות הדתית. יש שמות שהם מאוד שנויים במחלוקת ולכן חשוב שתהיה ועדה מסודרת".

כפי שפורסם אתמול בכיפה, ההחלטה להריץ מועמד ספרדי התקבלה לאחר שהעסקה עם תנועת ש"ס לא הצליחה, לאחר שהאחרונה אף סירבה לקיים פגישה בין הרב עובדיה לרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית. אמש, בישיבה שהתקיימה עלו קולות המציעים לפנות לדיל אחר דווקא עם יהדות התורה על מנת להחליש את סיכויי המועמד של ש"ס להיבחר לתפקיד.

בחירתו של הרב שטרן בסכנה

"זה הדבר הנכון לעשות" אומרת חברת מועצת העיר ירושלים, רחל עזריה, "זה מגדיל את הסיכויים שייבחר רב ציוני. אנחנו דרשנו שיהיה רב ציוני ראשי לירושלים ואנחנו נקבל רב ציוני לראשות ירושלים. צריך לסגור דיל עם מישהו, ואחרי שש"ס התחילו לגמגם התחלנו גם אנחנו לגמגם. אנחנו פונים עכשיו ליהדות התורה שהם מציגים מועמד אשכנזי בלבד ונסגור דיל איתם. אנחנו נשאיר את כל האופציות פתוחות. הציונות הדתית היא לא אשכנזית בלבד ומאוד הגיוני שיהיה רב ספרדי".

אם באמת ייחתם דיל כזה נראה שסיכויו של הרב שטרן להיבחר הולכים ויורדים. הסבירות שמועמד של הציונות הדתית יגבר על הבן של הרב עובדיה יוסף אמנם נמוכים אך אם אכן תיחתם עסקה כזאת ייתכן וכל הליך הבחירה של הרב שטרן היה חסר תועלת.


סיכויו של הרב שטרן להיבחר הולכים ויורדים


"התכנסנו כדי להציע דיל אחר" אומר שמואל שטח. "אנחנו לא רוצים לצאת בלי כלום אז במקום ללכת על קופה אחת אנחנו מנסים אופציה נוספת. לפני שייחתם דיל בתוך החרדים שלא נהיה בו חלק כדאי שנפעל קודם. אנחנו לא חייבים לפעול רק בכיוון אחד".

הרב שטרן סירב להתייחס לדברים וציין כי "אני לא צריך להיות מעורב ברמה הזאת של הדילים. יש כאן ניסיון שיהיו שני רבנים ראשיים ציוניים ,למה לא? אני לא רוצה להיות מעורב ברמה כזאת, זה לא הקטע שלי".


מהמטה לבחירת רב ציוני לירושלים נמסר כי "הרב שטרן הוא המועמד המוסכם על כלל הציונות הדתית ומועמדותו אינה נתונה בסכנה. בעקבות הפגישה אמש פעילות המטה למען בחירת רב ציוני אשכנזי קיבלה תאוצה, אך לאור כישלון השותפות עם ש"ס אכן החלו תהליכים לבחירת מועמד ציוני ספרדי שירוץ לצדו של הרב שטרן"