מוסלמים תקפו בשבדיה

350 מוסלמים תקפו באלימות עצרת פרו-ישראלית של הקהילה היהודית בעיר מלמה בשבדיה

חדשות כיפה אדם צחי 25/01/09 00:00 כט בטבת התשסט

מוסלמים תקפו בשבדיה
אלעד מאיר, צילום: אלעד מאיר

היום אחר הצהריים התכנסו כשבע מאות איש מהקהילה בעיר מלמה בשבדיה לעצרת הזדהות ותמיכה בישראל, בעקבות המלחמה שהסתיימה בעזה. בין מארגני העצרת: ראשי הקהילה היהודית, המפלגה הדמוקרטית בשבדיה וארגונים פרו ישראלים. בעצרת הספיקו לנאום נציג הפרלמנט השבדי, עיתונאי שבדי ונציג הקהילה, עד שהפגנה מוסלמית נגד העצרת, שהתקיימה בסמוך, קטעה את הנאומים. 350 מוסלמים החלו להשליך חפצים אל תוך הקהל, ניתקו את החשמל, והחלו להתקרב לעבר הנוכחים. המשטרה התקשתה להשתלט על ההתפרעויות, ופיזרה את העצרת מחשש לחיי האנשים.

אלעד מאיר, שליח הסוכנות ובני עקיבא בשבדיה, נכח במקום בעת ההתפרעות. בשיחה לכיפה הוא מתאר: "המשטרה נערכה לאבטח את העצרת בכוחות מתוגברים. למרות זאת, היא אפשרה ל-350 פלשתינאים לעמוד בטווח של חמישים מטר מהעצרת, לקרוא קריאות גנאי ולהניף דגלי חיזבאללה וחמאס. באיזשהו שלב הם ניתקו לנו את החשמל, והתחילו לזרוק אל תוך הקהל ביצים, בקבוקים, ואחר כך גם רימון גז מדמיע".


מה הרגשת?

"הרגשתי יותר כעס מפחד. רציתי להישאר לעמוד שם, אבל המשטרה הבריחה אותנו דרך מעבר צדדי מחשש לחיינו, וסגרה את ההפגנה. אותי זה הכי הרגיז, הפחד הזה של המשטרה".


לאחר שמשתתפי ההפגנה פונו לכיכר צדדית וההפגנה פוזרו, מנסים כעת ראשי הקהילה היהודית לארגן מחדש את העצרת הפרו-ישראלית, בטווח של השעות הקרובות: "כרגע אני נמצא בפגישה של ראשי הקהילה יהודית עם המשטרה. יש טענות מאוד קשות. ראשי הקהילה מאוד כועסים על פיזור ההפגנה במקום השתלטות על המתפרעים, ולמשטרה אין באמת מה להגיד. הם אומרים שהם יבדקו. אנשים בקהילה אמרו לי שהם מרגישים שבגדו בהם. הוחלט על קיום עצרת חדשה, ככל הנראה בטווח המיידי".


אלעד מספר כי ההפגנה תוכננה מזה שבועיים, ולמרות הפסקת האש הוחלט לקיים אותה בכדי להפגין את הזדהות הקהילה עם ישראל. "הקהילה השבדית מונה 1,200 יהודים, ולהפגנה הגיעו 750 איש, שזה ללא ספק מספר משמעותי מאוד".