מה לג'קוזי בבית המדרש?

תופעה חדשה או גל חולף? לאט לאט עוד ועוד ישיבות מחליטות להפוך את חדרי הפנימיה שברשותם לחדרי אירוח

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 01/10/09 00:00 יג בתשרי התשע

מה לג'קוזי בבית המדרש?
יחצ, צילום: יחצ

בשנים האחרונות מעדיפים יותר ויותר הורים לשלוח את ילדיהם לישיבות תיכוניות הנמצאות בערים, ולא לפנימיות מרוחקות. אנשי חינוך חלוקים בדעה מהו המצב העדיף, אך ללא ספק הדבר גרם לקיטון משמעותי במספר התלמידים הנמצאים בפנימיות, והותיר ישיבות רבות עם פחות הכנסות ועם יותר חדרים ריקים. חדרים שבעבר שימשו ללינת התלמידים.

ישיבות כמו כפר הרא"ה ונחלים, שבעבר היו ספינת הדגל של הפנימיות, הלכו צעד אחד קדימה והפכו את החדרים האלו לחדרי אירוח על מנת לייצר הכנסה מהחדרים הפנויים העומדים ריקים במהלך השנה. בחלק מהישיבות רואים בכך את המוצא אחרון שעומד בפניהם להחזרת הכספים שקוצצו מתקציבם שוב ושוב. בישיבות התיכוניות משתדלים מאוד לא להפוך לאכסניות אירוח רשמיות שכן אינם רוצים לשבש את סדר החיים לתלמידים, ומקפידים לשווק את החדרים לקבוצות מאורגנות בלבד.

מי שהלכה צעד נוסף היא ישיבת ההסדר במעלות. בישיבה פתחו לאחרונה את מלון "שיר למעלות", שלמעשה הינו חלק מהקמפוס של ישיבת ההסדר השייכת למרכז ישיבות בני עקיבא.


גקוזי בבוקר שיעור תורה בערב (החדרים במעלות)


כמו בכל מלון המכבד את עצמו תוכלו למצוא גם בישיבה במעלות, גקוזי וחדר סאונה. אולי העיצוב לא דומה להורדוס או לנסיכה באילת אבל הוא ללא ספק אסטטי ופונקציונאלי. בונוס נוסף לאורחים של ישיבת ההסדר הוא כמובן שרותי הדת המסופקים בישיבה. כך שאם אתם דואגים למניין בשבת אתם יכולים להיות רגועים, בישיבה תוכלו לבחור אפילו אם להתפלל בבית המדרש עם התלמידים, או לקיים מניין תפילה נפרד באחד מחדרי הישיבה המיועדים לכך. בנוסף, מבטיחים במלון לנופשים גם חופשה רוחנית עם שיעורי תורה הרבים הניתנים על ידי רבני הישיבה.

"הרעיון התחיל מכך שהתחלנו לבנות פנימייה לתלמידים שלנו" מספר משה ברחד מנהל הישיבה ויוזם הרעיון. "התוצאה הייתה כל כך טובה שחשבנו להפוך את זה לחדרי אירוח עם שינויים מסוימים כמו להוסיף לובי וחדר אוכל ועם הזמן קיבלנו רישיון לבנות עוד קומה. בסופו של דבר יצא מקום מקסים. והרעיון הוא שזה יביא את ההכנסות לישיבה".

בישיבה מגדירים את תוכנית המלון ככלכלית. תלמידי הישיבה הם אלו הדואגים לתפעול ובכך חוסכים בישיבה גם בהוצאות. התענוג מסתבר הוא לא זול, מחיר של חדר לשבת עומד על 820 ₪, ותדרשו להזמין לפחות 30 חדרים.

"ללא ספק מומלץ לכל ישיבה, אם יש באפשרותה, ליצור לעצמה הכנסה ולא להיות רק תלויה בתקציבים ובגופים ממשלתיים" אומר ברחד ומוסיף "אנחנו מאחלים לכל בית ישראל חג שמח וקוראים לכולם לבוא ולטייל בגליל".