מדריכי "יובל" למען העובדים הסוציאליים

המדריכים לשבטים הייחודיים לבני נוער שהינם בעלי צרכים מיוחדים, מתגייסים למאבק העובדים הסוציאליים: "מתפקידנו לחבק ולתמוך למי שעוזרים לחניכים שלנו"

חדשות כיפה אורי פולק 28/03/11 00:00 כב באדר ב'

מדריכי "יובל" למען העובדים הסוציאליים
יחצ, צילום: יחצ

מדריכי שבטי "יובל" של תנועת "בני עקיבא", האחראים במסגרת התנועה על שילובם של צעירים ובני נוער מוגבלים בשורותיה, מתגייסים למאבק למען העובדים הסוציאליים. עם כניסת שביתת העובדים הסוציאליים ליומה ה-23 וחרף העובדה שהם עדיין דורשים ממשרד האוצר לחדש את המשא ומתן על הסכם השכר שלהם - מקבלים העובדים חיזוק נוסף מהשטח.

נזכיר כי שבטי "יובל" הם שבטים ייחודיים לילדים ובני נוער שהינם בעלי צרכים מיוחדים, דתיים ושאינם דתיים, הפועלים בתנועת "בני עקיבא" ככל שבט אחר. החניכים, ב-50 שבטים שונים ברחבי הארץ, משתתפים בפעילות קבועה בסניפים וכן לוקחים חלק בפעילויות התנועה הכלליות. עצם הרעיון להקמת השבטים היה יוזמה של עובדת סוציאלית מעיריית רעננה, ששאפה לשילובם בקהילה של החניכים.

"החניכים היקרים שלנו מקבלים הרבה סיוע ממשרדים שונים, מקור תמיכה ועזרה חשוב מאוד הוא העובדים הסוציאליים. מאבק העובדים הסוציאליים משפיע במיוחד על החניכים ומשפחותיהם, הנעזרים בעובדת הסוציאלית באופן יומיומי. פעמים רבות, העובדת הסוציאלית מקור התמיכה והעזרה היחיד בשבילם", כותבים מדריכי השבטים לשר האוצר, יובל שטייניץ.


(מדריכי שבט יובל במחנה השנתי, צילום ארכיון: יחצ)


המדריכים קובעים במכתבם כי "מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להפקיר את האנשים שעומדים יומיום כחיילי המוסר והצדק". לטענתם, יש להכיר להם תודה ולאפשר להם להתפרנס בכבוד, זאת "מתוך כבוד וצדק". המדריכים מציינים כי "העובדים הסוציאליים, נמצאים בחזית החברה הישראלית בכל פינה ארץ. מטרתם היא להוסיף אור וצדק. אנחנו מאמינים שהמאבק של העובדים הסוציאליים הוא בשורשו לא רק מאבק על שכר, אלא הוא מאבק על יצירת מדינה מתוקנת וצודקת יותר שמשלבת את המוחלשים בחברה כדי ליצור חברת מופת ודוגמא לכל העמים".

"מתפקידנו, מדריכי יובל בעבר ובהווה, לחבק ולתמוך בעובדים הסוציאליים אשר עובדים בחירוף נפש כדי לעזור לחניכים שלנו", כותבים המדריכים ומסכמים כי יש צורך דחוף בהעמדת הנושא "במקומות הראשונים בסדר היום הציבורי שלנו, לא ניתן להתפשר בנושא הקיומי והחשוב כל כך לחברה ולמדינה".