מדוע עיריית קריית שמונה מתנכלת לישיבת ההסדר בעיר?

העירייה החליטה להסיר שלטי קבע שהוצבו על ידי הישיבה כבר לפני 15 שנה, זאת כמה שנראה כמו ניסיון מצד ראש העיר, הרב ניסים מלכה, להתנכל לרב העיר וראש הישיבה, הרב צפניה דרורי

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 03/12/13 11:01 ל בכסלו התשעד

מדוע עיריית קריית שמונה מתנכלת לישיבת ההסדר בעיר?
עמוד הפייסבוק של ניסים מלכה, צילום: עמוד הפייסבוק של ניסים מלכה

עיריית קריית שמונה עקרה שלטי קבע שהוצבו על ידי ישיבת ההסדר בעיר, המורים על שעות התפילה במקום. בישיבת ההסדר הופתעו לגלות כי השלטים - שהצבתם אושרה לפני 15 שנה - נעקרו על ידי העירייה ללא כל הודעה מוקדמת.

שלטי התפילות מומנו על ידי הישיבה לצורך הצגת שעות התפילה עבור תיירים המגיעים אל קריית שמונה. השלטים עוצבו על פי הנחייתה של העירייה ואף עברו אישור מע"צ שיזמו תאורה מצדם במקום.

גורמים בקהילה הדתית בעיר סיפרו לכיפה כי להערכתם מדובר בהוראה שהגיעה מראש העיר, הרב ניסים מלכה, שמנסה להתנקם בראש הישיבה ורב העיר - הרב צפניה דרורי. לדברי גורמים בקהילה הדתית, הרב מלכה ”התרעם על כך שהרב דרורי לא פרסם תמיכה בבחירות המקומיות והיום מבקש להתנקם בו“.

הנהלת הישיבה אישרה לכיפה את הפרטים וסיפרה על מכתב ששלחה בנושא לראש העיר ולמשה פרץ מנהל אגף שפע - האגף בעירייה האמון על נושא השילוט בעיר. עוד ביקשה הנהלת הישיבה לקיים פגישה עם העיריה על מנת להסדיר את הפרשה.

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "בימים אלה מתבצעת פעילות אכיפה ענפה למיגור תופעת שילוט פרטי וכן שילוט שמוצב לא ע״פ חוק. כרשות השומרת חוק אנו מחויבים לפעול לאכיפת החוק בכל האמצעים העומדים לרשותינו. אנו קוראים לציבור התושבים ולגופים השונים לכבד את החוק ולפעול על פיו. בנוסף להתראות שנשלחו לבעלי השלטים של הישיבה נשלחו התראות לבעלי שלטים של גופים אחרים ובשבוע הבא תוגבר פעילות האכיפה. ראש העיר לא מתעסק בהורדת שלטים וגם לא נותן הוראות בנושא. מדובר בחוק שצריך לכבד. מעבר לזאת כאשר הדבר נודע לראש העיר הוא ביקש למצוא יחד עם אנשי הישיבה מקומות חוקיים שבהם ניתן לתלות את השלטים וזאת בשל חשיבותם. היות ומנכ"ל הישיבה נמצא בחו"ל, ביקש ראש העיר להקפיא את הטיפול בנושא עד שובו של מר בומש לארץ בכדי למצוא יחד עימו מקום ראוי להעברת השלטים בצורה מכובדת ומסודרת. אין קשר בין הבחירות לבין ביצוע הוראות החוק".