"מבחן צניעות" משפיל באולפנת "אוריה"

בנות האולפנה נבדקו באופן משפיל על ידי סגל האולפנה, על מנת לוודא כי הן עומדות ב"תקנון הצניעות" של המוסד. הורי התלמידות זועמים: "העיסוק האובססיבי בצניעות בא על חשבון ערכים אחרים"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/01/13 13:53 ט בשבט התשעג

"מבחן צניעות" משפיל באולפנת "אוריה"
hoyasmeg-cc-by, צילום: hoyasmeg-cc-by

באולפנת ”אוריה“ שבאלון שבות החליטו לקיים ביום חמישי האחרון מבחן צניעות משפיל למדיי, שעורר זעם בקרב הורי התלמידות. במסגרת ה“מבחן“, נדרשו הבנות, לטענת הוריהן, אף להרים את חולצותיהן בזמן שהמורות בוחנות את צניעותן ואורך חצאיותיהן.

הורים נזעמים סיפרו למערכת כיפה כי ביום חמישי האחרון בנות שכבת ט' באולפנה נדרשו לחלק עצמן על פי מדרג צניעות. מי שנקבעו על ידי התלמידות כ“אינן צנועות מספיק“, נדרשו להישאר בכיתה ולבצע מטלה בנושא צניעות. הבנות אשר ”עברו את המבחן“, נבדקו שוב על ידי הרכזת החברתית של השכבה. לטענות התלמידות הן נדרשו להסתובב על מנת לוודא שאין להן שסע בחצאית, בין היתר. כמו כן, מספר בנות נדרשו להרים את החולצה על מנת לוודא שאינן "מרמות" ומורידות את החצאית.

"מתחילת השנה האולפנה אוכפת את הצניעות באופן מאוד אגרסיבי“, מספר אחד ההורים לכיפה, "אין לי בעיה עם החינוך לצניעות עם הדרך בה בחרו באולפנה. הבנות עוברות מדידה של חצאיות בבקרים ומי שנמצאת כלא צנועה מספיק אינה מורשית להיכנס לכיתה אולם גם לא לחזור לביתה כך שנותרת חסרת מעש בחצר האולפנה“.

הבנות אשר לא עברו את מבחן הצניעות ביום חמישי יעברו מבחן קבלה לאולפנה ובמסגרתו מספר תלמידות לא ימשיכו את שנת הלימודים. ”זה משפיל", מספרת אחת האמהות, "בתי עברה מבדק צניעות משפיל בכדי לעבור את סלקציית הצניעות. אני מרגישה בתור אמא שהעיסוק האובססיבי בצניעות בא על חשבון ערכים אחרים כמו כבוד הזולת וכבוד לגופו של האחר".

חרף פניות חוזרות ונשנות מצד מערכת כיפה, טרם התקבלה תגובה מהנהלת האולפנה. במשרד החינוך ציינו כי "הנושא בבדיקה".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il