מאות אלפי מטיילים ברחבי הארץ

מאות אלפים טיילו ובילו באירועים ברחבי הארץ. אלפים הגיעו לחברון, לגוש עציון ולהר חברון. אלוף פיקוד מרכז התארח בסוכתו של רב היישוב שילה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/10/14 21:22 כ בתשרי התשעה

מאות אלפי מטיילים ברחבי הארץ
דוברות, צילום: דוברות

לקראת סיום חג הסוכות מסכמים בשביעות רצון ביהודה ושומרון חג מוצלח ביותר מבחינת כמויות מטיילים. מאות אלפים טיילו ובילו ברחבי הארץ, מתוכם עשרות אלפים ביו"ש. למערת המכפלה הגיעו כ-60 אלף מבקרים שהשתתפו בהופעות והתפללו סמוך לקברי האבות.

מעל 1500 מטיילים, השתתפו בסיורים המודרכים בדרך האבות שבגוש עציון. הסיורים התקיימו ע"י שחקני תיאטרון שליוו את המטיילים בדרך ובכך ניסו להמחיש את ההיסטוריה המיוחדת של גוש עציון מאברהם אבינו דרך ימי הלחימה טרום הקמת המדינה ועד ימינו אנו.

כ-20 אלף מבקרים הגיעו לאתרים בגוש עציון. מדובר בשיפור משמעותי מאוד מבחינת כמות המבקרים באזור לאחר הפגיעה הקשה בתחום התיירות בעקבות מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון.

"אני מקדם בברכה את אלפי המטיילים מהצפון ובמיוחד מהדרום שבאו להשתתף איתנו במגוון האירועים בחג הסוכות ברחבי גוש עציון”, אמר ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל. "ההליכה בדרך האבות היא הזדמנות מצוינת לחזור ולהתחבר למורשת של אבותינו ובאותה העת לדאוג לחיזוקו ולשגשוגו של היישוב היהודי בגוש עציון בהווה ובעתיד".

צפו במטיילים בגוש עציון:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/101420141915.mp4[/embed]

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/1014201412833.mp4[/embed]

לשילה הגיע במהלך החג אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון שביקר בסוכתו של רב היישוב שילה, הרב אלחנן בן נון, ושיבח את עמידת ההתיישבות ביו"ש בזמן מבצע שובו אחים. בסוכה נכחו גם ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע אבי רואה, ראש המכינה הקדם צבאית 'ארזי הלבנון' הרב זאב שרון ונציגי הישובים שילה ושבות רחל.

במהלך ביקורו של אלוף הפיקוד, התקיים בין האלוף אלון לרב בן נון ולשאר הנוכחים דיון על הקשר בין הצבא לציבור הישראלי. האלוף ציין כי בצה"ל רואים את הגיבוי ותחושת השייכות שהעניק הציבור הישראלי לחיילים בזמן מבצע צוק איתן, כעניין שיש לחזק אותו ולהעצימו.

בנוסף ציין האלוף כי בפיקוד המרכז חשו היטב את תמיכת ההתיישבות בתקופת מבצע ׳שובו אחים׳ לאיתור שלושת הנערים החטופים. האלוף אלון הדגיש כי הקשר והתמיכה מהווים נכס חשוב ומשמעותי עבור הצבא וכי בכוונתו לשמר את הקשר הקרוב.

האלוף חתם את הביקור בברכת חג שאותה ביקש למסור לכלל האזרחים וציין את ההיערכות המיוחדת של כוחות צה"ל בתקופת החגים בכדי לקיים את אירועי החג הרבים כסדרם ולאפשר לתושבים מכל הארץ לסייר ולטייל בכל רחבי יהודה ושומרון.

בהמשך היום הגיע לסוכתו של הרב בן נון אורח בטחוני נוסף, מפקד חטיבת בנימין, אל"מ ישראל שומר שגם הוא ביקש להיפגש באופן ישיר עם כמה מראשי ההתיישבות בבנימין.

כ-1000 איש מכל רחבי הארץ הצטרפו היום לצעדה המסורתית בחול המועד לבירכת כירמיל שבהר חברון. הבריכה ממוקמת בפאתי הכפר כירמיל המזוהה ככרמל המקראית בו התרחש מעשה נבל הכרמלי עם דוד. יתכן מאוד שהבריכה היא ששימשה את עדר הצאן העצום של נבל.

הבריכה יוצאת הדופן בגודלה (50 מ"ר ו7 מטר עומק) , משמשת את עדרי הצאן של האזור ולשכיית תושבי הכפרים הסמוכים.

מכיוון שהבריכה ממוקמת בשטח A הכניסה אליה מתבצעת באישור הצבא, מספר פעמים בודדות בשנה.מיטיבי הלכת שבין הצועדים המשיכו לבית הכנסת העתיק שבתל מעון שגם אליו הכניסה מתבצעת באישור מיוחד.

הצעדה שאורגנה ע"י מרכז סיור ולימוד סוסיא כללה חידות והדרכות נושאות פרסים כשהזוכה הגדול זכה בלינה ואירוח בבית ההארחה בסוסיא. במקביל לצעדה נמשכה פעילות בכל רחבי הר חברון במוקדים השונים.

כ-1400 איש טיילו בנחל גוברין שבמערב הר חברון, על אפיקיו השונים ומעל ל2000 מבקרים ביקרו באתר סוסיא ובמרכז המבקרים שבו ונהנו מהדרכות של שחקני רחוב, סדנאות לילדים וחשיפה להיסטוריה המיוחדת ולסודות של העיר הקדומה ובית הכנסת העתיק שבמרכזה.