לשפר את המורשת

"טעון שיפור" זה הציון שנתן הרב ישראל מאיר לאו לנוער הישראלי על ידיעותיו בנושאי מורשת

חדשות כיפה יאיר פלדמן 22/04/08 00:00 יז בניסן התשסח

לשפר את המורשת
יחצ, צילום: יחצ

סקרים אמנם מלמדים כי רוב תושבי הארץ היהודיים עורכים את סדר הפסח, אך מסתבר שיש מי שחושב ששעה של "לספר ביציאת מצרים" לא מספיקה כדי להעביר את מורשת ישראל לדורות הבאים.

אתמול (יום ב) במהלך דברים שנשא הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, ניתן היה לשמוע יותר מביקורת מרומזת על ידיעותיו של הנוער בנושאי דת ומסורת.

במהלך ערב הפתיחה של פסטיבל "שירת הים" לתרבות יהודית בתיאטרון גבעתיים, נאם גם הרב לאו, שהביע את מורת רוחו מבורותו של הנוער הישראלי בכל הנוגע לתרבות ולמורשת היהודית, וטען שמגיע לו ציון "טעון שיפור".

הרב לאו, שאף זכה בעבר בתואר חתן פרס ישראל, הוסיף ואמר כי לנוער אין ידיעה אפילו של מושגי היסוד ביהדות, שלא לדבר על מידע בסיסי במורשת היהודית.

הפגישה שלא התקיימה

הרב לאו אף סיפר לקהל בהמשך דבריו על ניסיונותיו לשיפור נושא זה, כשלראשונה שיתף את הקהל בשיחת הטלפון אותה קיבל מראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, יומיים לפני ששקע בתרדמת בעקבות הצנתור שעבר.

לדברי הרב לאו, בשיחה שהתקיימה סמוך לכניסת השבת, אמר לו רה"מ לשעבר כי הוא מבקש את עזרתו בהתייעצות לגבי שני נושאים הטורדים את מנוחתו - האחד הוא הנתק הקיים בין עם ישראל ליהדות התפוצות, והשני הוא הנתק הקיים בין הנוער הישראלי לבין המורשת היהודית.

הרב לאו אף סיפר כי שרון ביקש לקבוע פגישה ביניהם אחרי שיחלים מהצנתור בשני עניינים אלו, אלא שהשתלשלות הדברים לאחר הניתוח סיכלה את התוכניות.

כאמור, את הדברים אמר הרב לאו באירוע פסטיבל "שירת הים" לתרבות יהודית, שנפתח אתמול (יום ב) בערב בתיאטרון גבעתיים, ויימשך שלושה ימים.