לראשונה: אישה תכהן במועצה הדתית בירושלים

בפעם הראשונה בהיסטוריה של העיר ירושלים תכהן אישה במועצה הדתית. מועצת העיר ירושלים צפויה לאשר את מועמדותה של נילי בן גיגי בישיבה הקרובה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/14 15:08 כח בשבט התשעד

לראשונה: אישה תכהן במועצה הדתית בירושלים
יחצ, צילום: יחצ

היסטוריה: בפעם הראשונה בעיר הבירה תכהן אישה כחברת המועצה הדתית בירושלים. תנועת 'התעוררות' הודיעה היום כי נילי בן גיגי, היא המועמדת של התנועה, והיא צפויה להיות מאושרת כחברה מן המניין בישיבת מועצת העיר ביום חמישי הקרוב.

בעוד שבערים אחרות בארץ מונו נשים לתפקידים במועצות הדתיות, מדובר בפעם הראשונה בה אישה ממונית לתפקיד בירושלים, הנחשבת עיר שמרנית. יש להניח שמינויה של בן גיגי תהווה פריצת דרך משמעותית ביותר עבור תנועות פמיניסטיות דתיות בישראל ותפתח פתח למינוי נשים נוספות בארץ לתפקידים במועצות הדתיות.

המינוי נעשה לאחר שבבחירות המוניציפליות זכו אנשי תנועת 'התעוררות' לארבעה מושבים במועצת העיר, דבר אשר חיזק במידה רבה את הגופים הליברליים בירושלים.

"התעוררות מאמינה בשינוי מציאות ונורמות גם אם מדובר בתהליך שאינו פשוט", אמר יו"ר התנועה עופר ברקוביץ'. "לכך קיבלנו את המנדט וכך אנו פועלים. אנו רואים בכניסתה של אישה לגוף כמו המועצה הדתית צעד משמעותי וחשוב בדרך לירושלים סובלנית ושוויונית יותר אשר מתאימה לכל המינים".

"אני מודה על האפשרות לשרת את הציבור הירושלמי במועצה הדתית", אמרה נילי בן גיגי בתגובה. "ורואה את עצמי כשליחה של כלל הציבור בירושלים. בכוונתי לפעול למען כל הזרמים והמגזרים העושים שימוש בשירותי הדת העירונים. אני מאמינה במציאת פתרונות מתוך רצון טוב, הידברות ושיתוף פעולה".