לקראת תשעה באב: 1500 איש השתתפו בסיבוב השערים

כ-1500 איש השתתפו אמש בסיבוב השערים המסורתי סביב שערי הר הבית. בחודשיים האחרונים לא התקיים האירוע בשל הרמדאן. "אנו מביאים את תפילות יהודי כל העולם קרוב להר בית ה´"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/07/15 15:51 ו באב התשעה

לקראת תשעה באב: 1500 איש השתתפו בסיבוב השערים
מנדי הכטמן, צילום: מנדי הכטמן

לאחר הפסקה של חודשיים השתתפו אמש (ג') כ-1500 איש בסיבוב השערים המסורתי סביב שערי הר הבית. המשתתפים יצאו מרחבת הכותל המערבי של הר הבית והקיפו את שערי הר הבית מבחוץ תוך שהם שרים שירי ציפייה למקדש ולבניין ירושלים. המשתתפים עצרו בסמוך לכל שער משערי הר הבית, התפללו ואמרו יחדיו את מזמורי "שיר המעלות" שבתהילים.

(צילום: מנדי הכטמן)

(צילום: מנדי הכטמן)

האירוע המיוחד, התקיים שלא בראש החודש כבכל חודש, וזאת בעקבות התנגדות המשטרה כי האירוע יתקיים בימי חג הרמאדן המוסלמי. באירוע השתתפו גברים, נשים ובני נוער מכל רחבי הארץ ובהם קבוצת תושבים מרמלה שהתרגשו להשתתף בפעם הראשונה בסיבוב השערים. את האירוע ליווה בשירה וואקלית הזמר ירמיהו, אשר שר שירי ציפיה לבניין המקדש.

(צילום: מנדי הכטמן)

(צילום: מנדי הכטמן)

הרב יוסי פלאי מאגודת אל המור המנחה את האירוע סיפר כי "לא ניתן לוותר בחודש זה ובימים אלו לקראת תשעה באב, על אירוע מכונן של כמיהה למקדש כמו סיבוב השערים. אנו לוקחים את תפילות יהודי כל העולם לבניית המקדש, ומביאים אותם קרוב קרוב להר בית ה', ולכן היה חשוב לנו כי גם החודש האירוע יתקיים".

(צילום: מנדי הכטמן)