להתקיף אתרים טורקיים

בעקבות הפריצה לאתרי "מכון מאיר" פוסק הרב אפרתי כי יש מצווה להאקרים לפרוץ ולהשבית אתרים טורקיים המזיקים לישראל בפועל

חדשות כיפה אורי פולק 27/02/11 00:00 כג באדר א'

להתקיף אתרים טורקיים
אתר מכון מאיר, צילום: אתר מכון מאיר

בעקבות פריצתם והשבתתם של אתרי האינטרנט של "מכון מאיר" במהלך השבת האחרונה, קורא הרב ברוך אפרתי להאקרים ישראלים להשיב מלחמה שערה ולהתקיף אתרי אינטרנט טורקיים המשויכים להאקרים העוסקים במלחמת סייבר נגד מטרות ישראליות - זאת כפעולת תגמול.

כפי שדווח בכיפה, אתרי האינטרנט של "מכון מאיר" נפרצו במהלך השבת על ידי האקרים טורקיים, זאת מסיבות אידאולוגיות. בין היתר הופלו אתר האינטרנט הרשמי של "מכון מאיר", ערוץ הוידאו של המכון ואתר הילדים "מאיר קידס". באתרי האינטרנט נכתב: "הפסיקו לתמוך ברוצחי תינוקות". מאז חזרו האתרים אל הרשת.

בשיחה עם מערכת כיפה מסביר הרב אפרתי כי על פי הגמרא במסכת יומא, הקובעת בא להורגך, השכם להורגו, הטעם בהיתר ההריגה של הבא להורגנו הוא כפול- הן בשל הצלת עצמנו, והן בשל ביעור אקטיבי של הרוע מן העולם. "בימינו ששדה המערכה אינו שדה הקטל אלא שדה המדיה, יש ללכת לאור הדרכת חז"ל זו, להגן על עצמנו ואתרינו ולבער את הרע מן העולם", הוא קובע.


אתר מכון מאיר לאחר הפריצה


לטענתו של הרב אפרתי "לא יתכן שהאקר גוי מרושע יפגע באתרי אינטרנט של ישיבות או מקומות אחרים, ואנו נכבול ידינו בחוסר מעש, וניתן לו להשבית תורה מישראל". לדבריו הגנה היא לחלוטין לגיטימית "ואין צורך בפניה לבית דין כדי להתיר לאדם להגן על חייו או ממונו, ובכלל זה הורדת האקר שפוגע עתה באתר ישראלי משנאה".

אין היתר לפגוע באתרים שאינם מזיקים בפועל

מנגד, לטענתו, היות ו"ביעור הרע שאינו מזיק לנו כרגע, ובמיוחד על ידי הרג או פגיעה ממונית, הוא דבר הצריך סדרי פסיקה בבית הדין בהלכות חושן משפט והלכות רוצח, וגם התייחסות של תקנות הקהל (חוקי המדינה) לנושא, המחייבת אותנו" קובע הרב אפרתי כי "יש להמנע מפגיעה מאתרים שאינם מזיקים בפועל", אך מותר ומצווה להוריד אתר שכן פוגע בפועל באתר יהודי בשל היותו יהודי, על מנת למנוע את ההיזק שהם רוצים לעשות לנו, ולשם כך אין צורך באישור הלכתי ספציפי".


הרב אפרתי טוען באופן ברור כי "הבא להזיק לכלל ישראל, נזיק לו כך שנוציא אותו מכדי פעולה, וכך נרוויח גם הצלת עצמנו וגם ביעור הרע. יש היתר להוריד אתרים טורקים המזיקים לנו בפועל, כדי להחזיק את פעולת האתרים שלנו". אולם, "אין ליזום היזק לאתרי אינטרנט שחטאם היחיד הינו הפצת עמדות שליליות כלפי המדינה והתורה ואין היתר להאקר להוריד את האתר מהאויר מתי שהוא מחליט, שהרי ללא סדר, כל אחד יחליט על דעת עצמו מה מסכן אותנו והכל יותר ותהיה מלחמת האקרים בלתי נשלטת, וגם החוק שהוא תקנות הקהל, אינו מתיר לעשות כל העולה על רוחנו, וטוב שכך".

בסיכומו של עניין מסביר הרב אפרתי כי "למעשה נראה שאם האקר טורקי או ערבי מזיק לאתר ישראלי או יהודי בשל סיבות רעות, ופוגע בתיפקודו, מצווה על האקרים להוריד אותו מיד מהרשת. אך אין היתר לפגוע באתרים שאינם מזיקים בפועל לנו, אלא חולקים עלינו ועל דבר ד בעולם. עליהם יש להתלונן לרשויות, ולפעול לפי הדין הבין לאומי".