"להבא נכלול גם את הדרום"

בעקבות הביקורת של אלישיב רייכנר, במועצת יש"ע מתנצלים על השמטת הדרום מהמפה שהפיקו: "מקבלים באהבה את הביקורת"

חדשות כיפה אורי פולק 04/11/10 00:00 כז בחשון התשעא

"להבא נכלול גם את הדרום"
באדיבות המועצה המקומית ירוחם, צילום: באדיבות המועצה המקומית ירוחם

מועצת יש"ע ממהרת להגיב למאמרו של אלישיב רייכנר שפורסם הבוקר (ה) בכיפה, המבקר את החלטת המועצה לפרסם "איור תבליט של ארץ ישראל", בו גבולות המפה הן באר שבע בדרום ועפולה בצפון.

"הנגב והגליל נשארו בחוץ, ואתם מאות אלפי ישראלים המתגוררים באזורים אלו", כתב רייכנר, "זכותם של מועצת יש"ע ושל ישראל שלי להפיק מפה של מרכז הארץ בלבד כדי להמחיש את הסכנה הביטחונית בויתור על חלקים מיהודה ושומרון. למפה כזו אפשר לקרוא "מפת גוש דן" או "מפת מרכז הארץ", ולהפיץ אותה כמה שיותר. הבעיה מתחילה כשקוראים למפה כזו מפת ארץ ישראל, מורידים ממנה חצי מדינה, ומצרפים אותה לעלוני שבת שמגיעים גם למטולה ולאילת".

בתגובה למאמר מסביר יגאל דילמוני, סמנכ"ל ההסברה במועצת יש"ע, כי המפה שהופקה תוך שיתוף פעולה בין מינהלת ההסברה של מועצת יש"ע ו"ישראל שלי", יצאה לאור כדי להציג בפני הציבור את "תחושת הגובה והמרחב לגבי ההר והמישור בישראל ומדובר בערך מוסף אשר לא פעם מחדש עבור אנשים שלא מכירים ושלא נחשפו לעובדות בשטח". דילמוני מדגיש כי במועצה "מקבלים באהבה את ביקורתו של אלישיב רייכנר" וכמו כן "כאשר נצא למהדורה חדשה ננסה לכלול גם את הדרום ואת אילת, אם זה לא יפגע בהמחשת המסר".

יהודה ושומרון נמצאת מעל רצועת גוש דן, ולא לצידה

"מפת התבליט הממחישה לציבור הכללי שאם תקום מדינה פלסטינית היא תשלוט לחלוטין מגובה 1000 מטרים על רצועת החוף הכוללת את תל-אביב, נתב"ג וכפר סבא. מדינה זו גם תקיף את ירושלים משלושה כיוונים, ולמעשה ירושלים תהיה מובלעת פגיעה וחלושה בלב מדינת פלסטין", מציין דילמוני, "המפה הופצה בעשרות אלפי עותקים, ומעל 140,000 איש הורידו אותה באינטרנט. אלפים רבים גם צפו בסרטון המלווה".

"באבחה אחת, עם ישראל הבין שיהודה ושומרון נמצאת מעל רצועת גוש דן, ולא לצד גוש דן. זהו דבר שחלק הארי של הציבור לא ידע עד כה. תגובת הציבור הפתיעה אותנו בעוצמתה. מכל רחבי הארץ זרמו הזמנות למפה זו (מעל 20,000 עותקים נוספים הופצו) ועדיין יש שכועסים עלינו שלא סיימנו את הזרמת החומרים", מוסיף דילמוני.

לדברי סמנכ"ל ההסברה במועצת יש"ע, פרסום המפה הינה פעולה אחת מיני רבות שמבצעת מועצת יש"ע בתחום ההסברה. "המיקוד המרכזי הוא לא בטחוני, אלא זכותנו על הארץ", הוא מציין ומסביר כי המפה שהופצה "משמשת את מינהלת ההסברה גם כאמצעי המחשה בסיורים של מעצבי דעת קהל".