לבני מחליפה שטחים

מהמסמכים הרשמיים שהודלפו על ידי "אל ג´זירה" עולה כי דווקא יו"ר קדימה, ח"כ לבני, תומכת ברעיון של מסירת כפרים ערבים-ישראלים לידי הרשות הפלסטינית. כצל´ה דווקא מתנגד

חדשות כיפה אורי פולק 25/01/11 00:00 כ בשבט התשעא

לבני מחליפה שטחים
Sandy Teperson-cc-by-sa, צילום: Sandy Teperson-cc-by-sa

ליברמן וכצלה כבר לא לבד: מסמכים רשמיים שהודלפו על ידי ערוץ החדשות הערבי "אל גזירה" בימים האחרונים, חשפו פרטים מרתקים אודות המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית, כפי שהוא התנהל בין השנים 2007-2008, ממנו עולה כי דווקא יו"ר מפלגת "קדימה", ח"כ ציפי לבני, ביקשה לקדם את רעיון חילופי השטחים בין ישראל לרשות הפלסטינית.

על פי המסמכים, בעת שכיהנה כשרת החוץ, הציעה ח"כ ציפי לבני להעביר אזרחים ישראלים-ערבים למדינה הפלסטינית העתידה לקום, זאת במסגרת חילופי השטחים בין ישראל לרשות הפלשתינאית. לבני ביקשה אז לבחון את העברתם של שלושה יישובים ערביים בישראל, ברטעה, באקה אל-גרבייה ובית צפאפא - לידי הרשות הפלסטינית, זאת מפני שהם נחצים על ידי קווי 67.

על פי המסמכים, במסגרת פגישתה עם אבו עלא וצוותי המשא ומתן הפלסטינים, אמרה להם לבני: "בואו נהיה הוגנים. התייחסתם לקווי 1967 ועוד לא דיברנו על ירושלים. יש מספר מסוים של כפרים פלסטיניים שממוקמים משני צדי קווי 1967 שעליהם אנחנו צריכים לקבל תשובה, כמו בית צפאפא, ברטעה ובאקה אל-גרבייה. יש גם התנחלויות שנבנו מאחורי קווי 1967 אך הורחבו לתוך קווי 1967 בצורה בלתי חוקית, כמו אורנית".

בעקבות הפרסום אומר היום כצלה לכיפה כי "בניגוד לציפי לבני שביקשה לערוך טרנספר מקיף לערביי ישראל, אנחנו נגד טרנספר כפוי של יהודים וערבים רק בשל גזעם ודתם". כצלה טוען כי עמדתו, המייצגת את "האיחוד הלאומי", גורסת כי "אנחנו בעד שמירה על מדינת ישראל על פי גבולותיה ההיסטוריים, תוך העלאת יהודי העולם אליה".

איננו מתייחסים לפרסומי אל גזירה

גם ב"ישראל ביתנו" הופתעו לגלות את יוזמת לבני והחליטו, בעקבות הפרסומים, להזמינה להתארח בישיבת הסיעה. יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, העביר היום את הפנייה לח"כ לבני וטען כי "הצעתה של לבני עולה בקנה אחד עם תכניותיה של ישראל ביתנו ועל כן נשמח לשמוע מלבני פרטים מלאים בנושא".

מלשכתה של ח"כ ציפי לבני נמסר בתגובה לדברים כי "איננו מתייחסים לפרסומי אל גזירה וככל שעובר הזמן מוטל עוד ועוד ספק במהימנותם". לדברי ח"כ לבני, "ישראל ביתנו, ולא בפעם הראשונה, מתעסקת בכותרות ולא במהות. לו היו קוראים את הפרטים היו רואים כי אין שום קשר בין הדברים שכתובים במסמכי אל גזירה לבין תכניתו הבעייתית מאוד של ליברמן".

"גם לפי המסמך עצמו שאיננו מאשרים את אמינותו דובר על בעיה נקודתית של יישובים שהגבול חוצה אותם במטרה לספק פתרון הומניטרי למשפחות מצויות כרעיון בודד שלא קודם", נמסר מטעמה של ח"כ לבני. "אם ישראל ביתנו רוצים להיתלות בדבריה של לבני שייתלו בקביעתה החד משמעית שיש פרטנר ושניתן להגיע להסדר קבע שמסיים את הסכסוך תוך שמירת האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של ישראל".