לא רק מירון: טרנד חדש ל"חלאקה" ביהודה ושומרון

ישראלים רבים אימצו באחרונה אתר חדש לחגוג בו טקסי חלאקה: איזור יהודה ושומרון. בארגון "משקפת" חושבים שזו הזדמנות נוספת להכיר לישראלים רבים את האזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/13 17:34 ט בחשון התשעד

לא רק מירון: טרנד חדש ל"חלאקה" ביהודה ושומרון
יחצ, צילום: יחצ

אחרי ”טפטופים“ בתקופה האחרונה, יש כבר מי שמדברים על טרנד חדש: עשרות ישראלים החליטו לקיים טקסי ”חלאקה“ ביהודה ושומרון ובאזור בקעת הירדן, במקום על הר מירון.

בעמותת "משקפת- פרוייקט הכרות לאומי" מספרים כי הגיעה אליהם פניה ממשפחה בגבעת שמואל לסייע בארגון טקס החלאקה המסורתי במקום פחות ידוע. משפחת בן שימול החליטה בצעד מרגש לחגוג את טקס החלאקה של בנם עמיחי ביהודה ושומרון אליו הצטרפה המשפחה המורחבת. הם טיילו ברחבי יהודה ושומרון ובקעת הירדן ונהנו באתריה ההיסטוריים החשובים ונפעמו מהנופים המרהיבים.

אין זו הפעם הראשונה בה בוחרת משפחה לחגוג אירוע משפחתי ביהודה ושומרון ובקעת הירדן. עמותת משקפת ערכה בשנים האחרונות אירועים משפחתיים רבים כמו בר מצוות ושבתות חתן ביהודה ושומרון עבור ישראלים מכל רחבי הארץ, וכיום מצטרפות גם חגיגות החלאקה.

"עבור רבים מבני המשפחה, היה זה הביקור הראשון בחבל ארץ זה", מספר אביו של עמיחי, גלעד בן שימול, "התרגשנו לגלות אתרים חשובים בהיסטורית עמנו וארצנו ולפגוש באנשים חמים, אדיבים וערכיים. אנו מחכים להזדמנות הבאה לתור את חבל הארץ המרתק הזה".

"לזכות ולחובה גדולה לנו, להכיר לישראלים את יהודה ושומרון ובקעת הירדן על אתריהם ונופיהם", מסביר בני כהן, מנכ"ל ”משקפת“. לדבריו, "ארץ ישראל מחכה שנכיר, שנפתח את העיניים והלב לחבל הארץ החשוב והמרתק הזה“.