"לא לאסור רב בגלל עמדותיו"

הרב שלמה אבינר מתייחס למעצרו של הרב יצחק שפירא וטוען כי "גם אם דעותיו אינן נכונות, זו איננה סיבה לבזותו במאסר"

חדשות כיפה אורי פולק 27/07/10 00:00 טז באב התשע

"לא לאסור רב בגלל עמדותיו"
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

"אינני סבור שאפשר להכניס רב לבית הסוהר רק בגלל דעותיו, גם אם הן אינן נכונות", כך טען אמש (ב) הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א ביישוב בית אל וראש ישיבת עטרת ירושלים, בראיון לרדיו "קול-חי". בהתייחס לסוגיית מעצרו של הרב יצחק שפירא בעקבות דברי ההסתה שפרסם בספר "תורת המלך", טוען הרב אבינר כי "על אף כי ייתכן ואני חושב שטעה בחלק מהדברים שפרסם בספר שכתב, זו לא סיבה לעצור אותו, זו סיבה אולי להתווכח".

הרב אבינר מסביר שהוא אמנם לא קרא את הספר, שלא מתוך עיקרון, אך הוא מבין כי מובאים בו דברים חריפים נגד גויים. "וודאי שאני טוען כי דמו של גוי אינו הפקר, וודאי שאסור להרוג גוי - כך נפסק וכך כתוב בגמרא. אך גם אם טען דברים שאינן נכונים, אינני רואה שזו סיבה להכניס רב לבית הסוהר, בשל עמדותיו", אמר הרב אבינר.

לטענתו, גורמי אכיפת החוק "אינם מבחינים בין הלכה לבין הלכה למעשה. הרי לא עושים מעשה על-פי הלכה תיאורטית", מנמק הרב, "לא שמעתי שהרב יצחק שפירא אמר למישהו "לך תהרוג גויים", הוא לא טען כך הלכה למעשה".

"גם אם הדברים מזיקים, צריך לכבד תלמידי חכמים", הוסיף הרב אבינר, שציין לסיכום כי "ייתכן ואפשר להתווכח איתו ואף לדבר קשות נגד מה שאמר, אך לא לעצור אותו. כבוד התורה, לפני הכל, הוא כבוד תלמידי חכמים".

הרב יצחק שפירא מיצהר שוחרר אתמול (ב) בערבות, לאחר שנחקר במשטרה בחשד להסתה לאלימות ופרסום הסתה גזענית, במסגרת חיבור הספר "תורת המלך". בצאתו מהמעצר, אמר הרב שפירא לעמותת "חננו" כי "העילה למעצר הוא ספר שפרסמתי ובו סוגיות חשובות בעניינים הלכתיים על מלחמה, אסור לכתוב דברים תורניים. כנראה במדינת ישראל ספרי הלכה הם עילה למעצר, עילה לכלא, חבל שהמדינה לא יודעת להעריך את התורה וחושבת שהיא מעליה".