"לא חכמה להיות יפי נפש מרחוק"

רבני השכונות בדרום תל אביב פנו לשרה נתניהו והזמינו אותה "לראות את האנרכיה שנוצרה בשכונות בגלל חוסר אכיפת חוקי ההגירה"

חדשות כיפה אורי פולק 18/08/10 00:00 ח באלול התשע

"לא חכמה להיות יפי נפש מרחוק"
יחצ, צילום: יחצ

רבני השכונות בדרום תל אביב פנו לשרה נתניהו והזמינו אותה "לראות את האנרכיה שנוצרה בשכונות בגלל חוסר אכיפת חוקי ההגירה"רבני שכונות בדרום תל אביב פנו במכתב אל אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בתגובה למכתב אשר זו העבירה מוקדם יותר השבוע אל שר הפנים, אלי ישי, בבקשה למנוע את החלטת הממשלה בדבר גירושם של 400 ילדי העובדים הזרים ובני משפחותיהם.

על המכתב חתמו ארבעה רבנים מקומיים הגרים בתל אביב; הרב אחיעד אטינגר, הרב מיכאל ארבוב, הרב רמי יונייב והרב אורן זרגרי. לדברי הרבנים, "את, אשר מתגוררת בקיסריה המוגנת, הזדרזת לתקוע מסמר אחרון בארון הקבורה של השכונות שלנו". הרבנים הזמינו את אשת ראש הממשלה לסייר בשכונות התל-אביביות ו"לראות במו עינייך את האנרכיה שנוצרה בשכונות בגלל חוסר אכיפת חוקי ההגירה".

"אנו מרגישים שהמדינה זנחה אותנו. אנו וילדינו פוחדים לצאת לרחוב מחשש שמא ניפגע על ידי שיכור מזדמן", כתבו הרבנים לגברת נתניהו. "אלפי המסתננים הגרים בשכונותינו יצרו מציאות חדשה של הפקרות בלתי נסבלת. לא הופתענו כשמפכ"ל המשטרה דיווח כי 10% מהרציחות מתחילת השנה בוצעו על ידי מסתננים - אנו חווים זאת כל יום וכל שעה", הוסיפו.

סכנה דמוגרפית קיומית לטווח הארוך

בשיחה עם כיפה מסביר הרב אחיעד אטינגר, ראש הכולל בישיבת "אורות אביב", כי כוונת המכתב הייתה להציג את מציאות החיים בתל אביב לגברת נתניהו, אשר איננה מתמודדת עם אתגרי הדיור באזור. "רק אתמול בערב עברתי עם ילדיי באזור הנושק לתחנה המרכזית. הרגשנו שם נורא, קיללו אותנו כשעברנו שם. זו המציאות היום בתל אביב - אתה הולך בניחותא עם ילדיך ומקללים אותך מבלי שעשית דבר", מספר הרב אטינגר.

הרב אטינגר מתאר מציאות סבוכה, בה שיעורי ההגירה גדלים והולכים מחודש לחודש. "ממה שאנחנו רואים כאן, אל השכונות בדרום תל-אביב מגיעים כאלפיים מהגרים בחודש. מדובר באוכלוסיה המוגדרת על ידי המשטרה כבעייתית, הפוגעת באוכלוסיה הישראלית-מקומית, משלמת המיסים", מציין הרב אטינגר. לדבריו, מעבר לבעיות הפליליות, מדובר בסיכון הלכתי מחשש לנישואי תערובת, "ואני כבר יודע לספר על מקרים מהסוג הזה".

"מי שנמצא במרכז תל אביב או בצפונה, מתייחס אלינו כאל החצר האחורית של המדינה ולכן חובה עלינו לזעוק. לא חכמה להיות יפי נפש מרחוק, מבלי להבין שאנחנו מתמודדים עם מציאות מורכבת. השלב הבא הוא שהתופעה הזו תגלוש לכלל המדינה, זה עניין של שנים בודדות שגם ברמת השרון, בני ברק, כפר סבא ופתח תקווה, יגיעו הפליטים הללו באלפיהם", מוסיף הרב אטינגר, שמדגיש כי "בטווח הארוך זו סכנה דמוגרפית, מלחמה קיומית של ממש. אם זו התגובה הציבורית נוכח 400 ילדים, מה יקרה כשידובר כאן על חצי מיליון?".