כתב אישום נגד שניים ממנהלי אתר 'הקול היהודי'

פרקליטות מחוז מרכז הגישה נגד אברהם בנימין ויהושע הס, שניים ממנהלי אתר הימין, כתב אישום בגין הסתה לאלימות והסתה לגזענות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/02/14 14:54 ב באדר א'

כתב אישום נגד שניים ממנהלי אתר 'הקול היהודי'
צילום מסך, צילום: צילום מסך

בבית משפט השלום בפתח תקווה הוגש היום (א') כתב אישום, בידי פרקליטות מחוז מרכז, נגד שני תושבי יצהר בגין עברות של הסתה לאלימות והסתה לגזענות.

אברהם בנימין ויהושע הס נאשמים כי פרסמו תכנים המסיתים לאלימות וגזענות נגד ערבים ישראלים וערבים פלסטינים.

בכתב האישום נכתב כי נכללות התבטאויות שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות אודות "הכאה", "אלימות", "דקירה", "אשפוז", "בית חולים", "פציעה", "סידור חלקים בגוף", "יידוי/השלכת אבנים", "בעיטה", "ריסוס גז מדמיע", "פתיחת ראש", "זריקת בקבוקי זכוכית", "למחוק" וכדומה כלפי הערבים באשר הם.

בנוסף נטען כי היו התבטאויות בהן נאמר כי הערבים באשר הם הינם "שנואים", "רוצחים", "אלימים", "פראי אדם", "פורעים", "רעים", "חצופים", "טרוריסטים", "מתעללים", "אכזרים", "מטרידים", "פושעים", "עוינים" וכיוצא באלה מאפיינים שליליים אחרים; התבטאויות בהן נאמר, או מהן עולה, כי הערבים באשר הם הינם "אויב"; התבטאויות תומכות ואוהדות אודות פגיעה בגופם או רכושם של הערבים באשר הם; התבטאויות תומכות ואוהדות אודות הדרת הערבים באשר הם מרבדים בסיסיים של שגרת חיים תקינה- תעסוקה, מסחר, מגורים, חופש התנועה וזוגיות.

הפרסומים פורסמו תחת הכותרת 'הקול היהודי' גם באינטרנט, בפורומים ובאתר 'הקול היהודי' וכן בעלונים אשר חולקו במקומות ציבוריים.

בנובמבר האחרון פורסם ב'כיפה' כי יוגש כתב אישום נגד בכירים באתר, בהם העורך הראשי של האתר אלחנן גרונר, בכפוף לשימוע, בעקבות פרסום מאמר של יוסי אליצור, מכותבי הספר 'תורת המלך'. הבוקר (א') הגישה הפרקליטות, בהוראת היועץ המשפטי לממשלה, את כתב האישום כנגד הבכירים אך כרגע לא הוגש כתב אישום כנגד העורך הראשי של האתר.


בתגובה ראשונית לכתב האישום נגד אברהם בנימין ויהושע הס מסרו השניים: הגשת כתב האישום עליה למדנו דרך התקשורת, היא דוגמה מצויינת המאשרת ומעידה על ההתנהלות המוטה של פרקליטות המדינה נגד המגזר היהודי, ובמיוחד מצידו הימני, בכל הנוגע לסוג זה של חשדות.

העובדה כי כתב האישום הוגש ימים ספורים אחרי התאריך שנקבע לשימוע, מלמד כי הליך השימוע היה ריק מתוכן, ונועד לשמש כעלה תאנה בלבד. כך מתרחשים הדברים בפרקליטות בעידן שי ניצן.