"כשאחזיק את הלפיד אחשוב על כל האנשים שאפשרו לי להמשיך לחיות פה בבטחה"

מרים פרץ, ששכלה את בניה אלירז ואוריאל תדליק משואה ביום העצמאות ונפגשה עם ראש הממשלה. נתניהו: "את האימא של עם ישראל". צפו במפגש המרגש

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/03/14 17:17 יח באדר ב'

"כשאחזיק את הלפיד אחשוב על כל האנשים שאפשרו לי להמשיך לחיות פה בבטחה"
עמוס בן גרשום. לעמ, צילום: עמוס בן גרשום. לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים עם מרים פרץ, החוגגת היום יום הולדת 60, וברך אותה לרגל הבחירה בה לאחת ממדליקות המשואות בטקס יום העצמאות העומד השנה בסימן נשים. מרים שכלה שניים מבניה אוריאל ואלירז זכרם לברכה, שנפלו בשירותם בצה״ל. אל מרים נלוו היום שני בניה אביחי ואליסף.

במפגש המרגש הודה ראש הממשלה למרים על הנתינה האינסופית שלה והעזרה לזולת למרות הכאב והאובדן היום יומי ואמר לה: "את נותנת שיעור למדינה ולעם שלנו. בהדלקת המשואה את תחזיקי את הלפיד בשביל כולנו. זה הכוח שלך, את האימא של העם שלנו. מזל טוב לך, הצלחת לרגש את כל המדינה".

[embed]

]

מרים הודתה לראש הממשלה והוסיפה: "זה המינימום שאני יכולה לעשות, ואני רוצה להוסיף שכשאני אחזיק את הלפיד אני אראה אותך, אני אראה את כל החברים הטובים, את כל האנשים הטובים בארץ הזאת שאפשרו לי להמשיך ולחיות פה בבטחה".

מרים פרץ עוסקת בחינוך עשרות שנים. היא אם לשישה ילדים, ששניים מבניה נפלו כקציני צה"ל בעת שירותם הצבאי וחרף זאת התגייסה לסייע למשפחות שכולות ופצועי צה"ל. הוועדה הציבורית לבחירתה להדלקת משואה קבעה כי היא "משמשת סמל לגבורת הרוח היהודית והישראלית ומהווה מופת לנתינה ועזרה לזולת. למרות האסון הכפול היא גייסה את כל כוחות הנפש ופועלת לחיזוק רוחם של משפחות שכולות ופצועי צה"ל וכל זאת מתוך אהבת הארץ ואהבת עם ישראל".

(צילום: עמוס בן גרשום. לעמ)