כולם מדברים על איחוד

תנועת הצעירים הדתיים "רעננים" התכנסה כדי לנסות ולשכנע את חברי הכנסת הדתיים לריצה משותפת בבחירות. לא כולם התלהבו

חדשות כיפה אורי פולק 16/12/10 00:00 ט בטבת התשעא

כולם מדברים על איחוד
יחצ, צילום: יחצ

האם אחדות המפלגות בציונות הדתית יגיע דווקא מהשטח? תנועת "רעננים" המאגדת את צעירי הציונות הדתית, קיימה היום (חמישי) כנס בעיר לוד, בהשתתפות כ-150 צעירים מרחבי הארץ וחברי הכנסת הסרוגים מהמפלגות האיחוד הלאומי" ו"הבית היהודי". המטרה: לשכנע את המנהיגים לרוץ ברשימה משותפת בבחירות הבאות.

יושב ראש התנועה החדשה, יוני שדבון, תקף במהלך הכנס את חברי הכנסת הדתיים שנכחו באולם ואמר כי "שינוי פוליטי אפשרי, לא נרתע מיאוש ואדישות". לדברי שדבון, "אם חברי הכנסת לא יקדמו את האחדות בקרוב, אנו כתנועה נפעל להקמת ועידה ציבורית המורכבת מרבנים ואישי ציבור שתתן את הפתרון שהציבור מצפה לו".


(השועלים הותיקים, צילום: יחצ)


יו"ר מפלגת "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, לא נרתע מהמסר ואף בחר לשבח את היוזמה. "מה שגרם לי להגיע לעולם הפוליטי מעולם האקדמיה ומעולם הרבנות זה החלום שעמד להתגשם - איחוד הכוחות", אמר בכנס.

לדברי השר הרשקוביץ, חלום האחדות נגוז לפני כשנתיים "והיום הוא מתעורר מחדש". הרשקוביץ ציין כי "הכוח הצעיר הוא העתיד שלנו ובזכותו נוכל להיות מאוחדים בתנועה פוליטית שאינה סקטוריאלית, אלא רואה לנגד עיניה את צרכי עם ישראל כולו". עוד ציין יו"ר "הבית היהודי" כי "הצלחת החינוך שלנו הביאה אותנו לעמדות השפעה בכל התחומים מתוך ראיית הכלל ולא רק הפרט - ועלינו לתרגם זאת גם במישור הפוליטי ולא רק בביטחון, בתעשייה, בהתיישבות, באקדמיה, בחקלאות ובעצם - איפה לא".

עם זאת, על פניו ניכר כי האחדות נמצאת כרגע על הנייר בלבד. ח"כ מיכאל בן ארי ממפלגת "האיחוד הלאומי", הביע בכנס מורת רוח מנושא האחדות ובחר לנטוש את הכנס לאחר זמן קצר. כשעתיים לאחר מכן שב אל המקום ואמר לציבור כי הוא "אינו רואה מקום לאחדות. באתי לדבר על הנהגה ולא על אחדות".

ח"כ בן ארי הדגיש היום כי הדרך היחידה, לדעתו, לגיבוש אחדות בין המפלגות, הינו קיום פריימריז משותף ופתוח. "רק בפריימריז יהיה קץ לפלגנות, הציבור לא יקנה את העיסה הזאת בלי פריימריז", אמר.