יש לנו זוכה!

לקראת חידון התנ"ך העולמי התקיימו חידוני תנ"ך בכל העולם. כיפה בדיווחים מצרפת, מקסיקו וגם מישראל.

חדשות כיפה אלעד רותם 24/04/08 00:00 יט בניסן התשסח

יש לנו זוכה!
stevecadman-cc-by-sa, צילום: stevecadman-cc-by-sa

עוד ועוד קהילות יהודיות בכל רחבי העולם כבר נערכות לקראת חידון התנ"ך העולמי שיתקיים, כרגיל, ביום העצמאות הקרוב.

במהלך השבוע האחרון התקיימו במספר רב של ארצות בכל רחבי העולם החידונים הארציים, כשהזוכים בתחרויות אלו יגיעו לישראל בכדי לייצג את מדינתם בחידון העולמי. עשרות בני נוער נכל רחבי העולם יגיעו, כמידי שנה לארץ למחנה בן שבוע שבסופו חידון התנ"ך העולמי,המתקיים כמיטב המסורת ומשודר בערוץ הראשון כמו גם ברדיו.

בין הזוכים השונים, בולטים במיוחד מספר חניכים מתנועת בני עקיבא העולמית. כך למשל, שליח בני עקיבא העולמית והסוכנות היהודית במקסיקו, אבידע בן יוסף מספר כי "נושא החידון אצלנו במקסיקו היה ישראל אשר בך יתפאר - 60 שנה לישראל, ואני חייב לומר שהמשתתפים הפגינו בקיאות גדולה בתנ"ך, וענו על השאלות ביסודיות".

יש לציין כי בין 3 המנצחים שייסעו לייצג בגאווה את מקסיקו בחידון העולמי, נמצא גם מדריך מתנועת בני עקיבא המקומית - מוי בסטרי, ובן יוסף אף ביקש לאחל "בהצלחה למוי בחידון בישראל, בנ"ע מקסיקו איתך!".

חולצת תנועה בצרפת

גמר חידון התנ"ך הצרפתי נערך גם כן השבוע, ורפי זאוש, שליח מרכזי של בני עקיבא והסוכנות היהודית לצרפת מדווח כי האירוע היה מכובד מאוד והתקיים בנוכחות ראשי ורבני הקהילה.

"אני שמח לבשר כי מדריך התנועה בסניף פאריז, שמואל לונדנר, זכה במקום הראשון ויזכה לייצג את צרפת בחידון התנ"ך העולמי, שיתקיים ביום העצמאות ה-60 למדינה בי-ם", אמר זאוש שאף סיפר כי לונדנר החליט להפתיע מנחי החידון ושאר המשתתפים כשהגיע לאירוע לבוש בחולצת התנועה האהובה עליו. ולנו רק נותר לתהות האם חולצת התנועה תככב גם בחידון העולמי בירושלים.

נשארים בארץ

ויש גם את מי שזכו בחידון הארצי, אך בכל זאת לא יטוסו לשום מקום. חידון התנ"ך הארצי של ישראל התקיים אף הוא לאחרונה בהיכל התרבות בלוד, כשהוא עומד בסימן "וראה בנים לבניך שלום על ישראל".

במקום הראשון בתחרות זכו שתי תלמידות ותלמיד, והם אלו שייצגו את ישראל בחידון העולמי. המדובר הוא בצורית ברנסון ממתנ"ס תקוותינו בנהרייה, ליאורה באך מאולפנת בהרן בגדרה ואלעד פיניש מתיכון אמי"ת בבאר שבע, כשיש לציין כי שלושת התלמידים לומדים בחינוך הממלכתי-דתי.

עם זאת, גם לחינוך הממלכתי יש נציגה אחת מבין הזוכים בחידון התנ"ך - בת-אל לוי מבי"ס פסגת זאב, שהניקוד שלה בתחרות זיכה אותה בתואר סגנית ראשונה לכלת התנ"ך. כאמור, ארבעת התלמידים ישתתפו אף בחידון התנ"ך העולמי, שייערך ביום העצמאות.