יעלון: לבחון הכרזת להב"ה כארגון טרור

שר הביטחון הורה למחלקה המשפטית במשרדו לבחון את האפשרות של הכרזת ארגון להב"ה של בנצי גופשטיין כארגון טרור

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/01/15 23:33 יג בטבת התשעה

יעלון: לבחון הכרזת להב"ה כארגון טרור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המלחמה כנגד ארגון להב"ה עולה שלב, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הנחה לאחרונה את המחלקה המשפטית במשרדו לבחון את האפשרות להכריז על להב"ה כארגון טרור. גורם ביטחוני רשמי אישר את הדברים הערב ל'וואלה'. המשמעות של הכרזה כזו מבחינה משפטית היא עצומה, כל מי שיזדהה עם הארגון או יתרום לו כספים דינו יהיה כתורם לחמאס או לדאע"ש.

יו"ר הארגון ומייסדו, בנצי גופשטיין, אמר בתגובה לידיעה, כי ההנחיה של יעלון היא "תעלול בחירות שמסביר למה אסור להצביע לליכוד". לדבריו, "אני מציע לבוגי קודם כל לטפל בבעיות חשובות יותר ולהוציא אל מחוץ לחוק את התנועה האסלאמית ושאר ארגוני הטרור ואחר כך להתעסק בארגון שפועל נגד התבוללות. במקום ששר הביטחון יטפל באויבי ישראל הוא מנסה לקבל קולות מהשמאל ונלחם בארגון להב"ה. זה מראה על דאגה לכיסא האישי ולא לשום דבר אחר. ארגון להב"ה הוא ארגון אשר פועל להצלת בנות ישראל וראוי לפרס ישראל".

כזכור, נמצא הארגון תחת מתקפה משפטית כאשר בתחילת החודש שעבר נעצרו שלושה מפעילי הארגון, נערים, בחשד להצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים בסוף חודש נובמבר. בהמשך החודש, נעצרו גם גופשטיין ותשעה פעילים נוספים בחשד לעבירות של הסתה וקריאות לביצוע פעולות אלימות וטרור על רקע גזעני, גופשטיין שוחרר בערבות זמן קצר לאחר מכן.

במשטרה הפעילו יד קשה גם כנגד מפלגתו החדשה של בן ארי - 'עצמה יהודית', שקושרה באופן אוטומטי ללהב"ה והמשטרה פשטה על משרדי המפלגה והחרימה ציוד ומחשבים.