ייקבע מחיר אחיד לחלב בכשרות רגילה ובכשרות מהדרין

על פי צו הפיקוח על מוצרי החלב, עליו חתמו שרי החקלאות והאוצר, ייאסר מעתה לגבות תוספת מחיר על מוצרי חלב בפיקוח בהכשר מהודר

חדשות כיפה אורי פולק 10/01/12 19:13 טו בטבת התשעב

ייקבע מחיר אחיד לחלב בכשרות רגילה ובכשרות מהדרין
Muffet-cc-by, צילום: Muffet-cc-by

שרי החקלאות והאוצר, אורית נוקד ויובל שטייניץ, חתמו היום (ג') על צו פיקוח על מוצרי החלב, האוסר מעתה לגבות תוספת מחיר על מוצרי חלב בפיקוח בהכשר מהודר של רבנות או בהשגחת בד"ץ.

השרים נדרשו לנושא לאור תלונות רבות שהגיעו מצרכנים דתיים, שמחו על המחירים הגבוהים הנגבים על מוצרי חלב המושגחים בכשרות מהדרין, בשיעור העולה על עשרות אגורות בין כשרות רגילה לכשרות מחמירה. לפי הערכות משרד החקלאות, כ-50% משקיות החלב הנמכרות כיום בישראל הינן בכשרות מהדרין.

המפקח על המחירים במשרד החקלאות, אורי צוק-בר, פנה לרשתות השיווק והורה להם להפסיק לאלתר את החיוב הגבוה. לדבריו, "המחירים הקבועים בצו הפיקוח על מחירים ושירותים חלים על כל סוגי המוצרים, בכל סוגי הכשרויות". הוא ציין כי מוצרי חלב בכשרויות מהודרות או בהשגחות מיוחדות אינם מהווים חריג לחוק או נחשבים למוצר שאינו רגיל.

מתוך הקושי בפיקוח על מחירי מוצרי החלב ומפני הפקעת המחירים על ידי המשווקים, החליטו במשרד החקלאות לקבוע מחיר אחיד גם לחלב בכשרות מהדרין ולחלב בכשרות רגילה, ללא אבחנה בין הכשרויות.

צוק-בר ציין כי "אין הצדקה להעמיס על הצרכן עלויות נוספות בגין כשרויות במוצרי יסוד מפוקחים. קיימת בעיה לפקח על מחירי מוצרי החלב בגין טיעונים של משווקים אשר הפקיעו מחיר, בתואנה שהמוצר הינו תחת פיקוח של כשרות מהודרת. נושא שלא ניתן לבדוק אותו באופן מוחלט וברור. על כן הוחלט לקבוע מחיר אחיד עבור מוצרים מפוקחים, שהוא המחיר המפוקח כיום, ללא אבחנה בין כשרויות".