יו"ר האגודה למען החייל התורני: חיילי הנח"ל החרדי אולצו לבקר באתרים נוצריים

במכתב לרמטכ"ל זועם אליהו לקס על כך שחיילי חיילי הנח"ל החרדי לבקר בקאסר אל יהוד. "מעורר חלחלה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/02/14 17:10 כד באדר א'

יו"ר האגודה למען החייל התורני: חיילי הנח"ל החרדי אולצו לבקר באתרים נוצריים
מתוך אתר הנחל החרדי, צילום: מתוך אתר הנחל החרדי

יו"ר האגודה למען החייל אליהו לקס פנה במכתב חריף לרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, בעקבות נסיעת חיילי הנח"ל החרדי (נצח יהודה) לקאסר אל יהוד לפני כשבועיים. לדבריו "כפי שאמרו לנו מקורבים לרב פלס-נח"ל, תקנות צה"ל אוסרות ביקורים באתרי הנוצרים. למרות זאת, דווקא חיילי הנח"ל החרדי אולצו לבקר בקאסר אל יהוד, מקום בו מטפילים לנצרות".

לדבריו הדבר "מעורר חלחלה בכל נפש יהודית. כמה נלעגת התפארות הצבא ביכולתו להיערך לגיוס חרדים, כשאפילו דבר אלמנטרי כזה אינו מובן מאליו אצלו".

לקס מוסיף ומלין על כך שהגורמים הרשמיים בגדוד נצח יהודה לא הגיבו. "אנו חושדים שההשתקה וההפחדה באה בגלל איומים שונים, או מצד צמרת אכ"א או מצד ועדת שקד. כך או כך, האגודה למען החייל התורני לא תשתוק, לא תוותר ולא תפחד. אנו נמשיך לעמוד על זכויות החיילים התורניים גם אם לא ינעם הדבר לאנשים בעלי קונספציות תלושות מהמציאות"

"הביקור בקאסר אל יהוד הוא תוצאה של סגל מעוות לנח"ל החרדי, שחלקו אינו שומר תורה ומצוות", מאשים לקס. "ברור שאם אנשי הנח"ל החרדי היו כולם דתיים לא הייתה עולה כלל המחשבה לבקר בקאסר אל יהוד.

"הסיבה שבנח"ל החרדי לא עומדים קצינים דתיים היא בגלל הפיקוד הקשוח של בה"ד 1, שלא מאפשר לקצינים דתיים שירות נפרד לחלוטין מבנות כפי אורח חייהם", ממשיך לקס ומשתלח בראשי הצבא. אנו מזכירים את בקשתנו מלפני כ-3.5 שנים לקיים קורס קצינים נפרד לצוערים דתיים. אז בקשה זו לא נענתה, וכשהמשכנו ועקבנו אחרי ההתנהלות בבה"ד 1 נוכחנו לדעת שכדבר שבשגרה יש שם התנכלות לאורח החיים התורני - בהפרדה, בתפילות, בשבת, ועוד".

"כל עוד לא תתוקן האפליה בבה"ד 1 ימשיך השויון בנטל להוות כר לדיון עקר עבור פוליטיקאים משועממים רודפי תקשורת ופרסום, אך לא יביא לשום תועלת מעשית בשטח", כותב לקס.

בנוסף פורס לקס שורה של מקרים בהם נלקחו חיילים דתיים וחרדיים לכנסיות וכדומה ואומר " המקרה המתואר, בו צה"ל רוצה לחנך את חייליו להכיר את יסודות הנצרות, אינו תופעה חד-פעמית".

"האגודה למען החייל התורני מביעה דאגה עמוקה מהתופעה החוזרת ונשנית, המעידה על עיוות תפיסתי עמוק בתוך חיל החינוך", מסכם יו"ר האגודה למען החייל התורני. "אין שום נימוק הגיוני לכך שבמדינה היהודית בה רוב המתגייסים כמעט ואינו מכיר את מורשתו, יהיה הצבא עסוק בהכרת ההיסטוריה והאתרים של עובדי עבודה זרה שבכל הדורות רדפו את עם ישראל בשם 'דת הרחמים והחמלה'".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה:

"המכתב התקבל בלשכת הרמטכ"ל ויענה במישרין לפונה. נדגיש כי צה"ל הנו צבא העם, ומתגייסים אליו חיילים מכלל שכבות וגווני האוכלוסייה ומתוך מחויבות להטמעת עקרון זה מחויב צה"ל לאפשר סביבת שירות ההולמת את אורח חייהם של כלל חייליו ולקיים פעילויות להכרת השונה ולשילוב החיילים מכלל מגזרי האוכלוסייה בשירות צבאי. בכל הנוגע לטענות הכתב לגבי מחזור הגיוס האחרון, מספר החיילים שיצאו לקורס הקצינים מגדוד "נצח יהודה" היה הגדול ביותר מכל הגדודים בחטיבת כפיר."