יוסי דגן: עמוס עוז ממצב עצמו בשנאה כתאום הסיאמי של מבצעי 'תג מחיר'

בתגובה על דברי עמוס עוז אשר האשים את מבצעי נוער הגבעות כ'קבוצות נאו נאציות עבריות' מאשים סגן ראש מועצת שומרון כי "עמוס עוז מפיץ שנאה רעל ורפש בעם בלשונו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/05/14 23:22 י באייר התשעד

יוסי דגן: עמוס עוז ממצב עצמו בשנאה כתאום הסיאמי של מבצעי 'תג מחיר'
יוסי דגן, צילום: יוסי דגן

הסופר עמוס עוז התבטא ביום שישי בחריפות כנגד הימין הקיצוני על רקע ריבוי אירועים תג המחיר באירוע בתל אביב. "'תג מחיר' ו'נוער הגבעות' הם כינויים מתוקים וסכריניים למפלצת שהגיע הזמן לקרוא לה בשמה. רצינו להיות ככל העמים, פיללנו שיהיה גנב עברי ותהיה שונה עברייה? יש גם קבוצות ניאו-נאציות עבריות. זה שמן הנכון".

סגן ראש מועצת שומרון יוסי דגן תקף בחריפות את דברי עמוס עוז שכרך את נוער הגבעות ומבצעי תג המחיר כיחידה אחת וכינה אותם נאו נאצים.

"עמוס עוז ממצב את עצמו כתאום הסיאמי של אנשי תג המחיר", אמר. "כמו אותו קומץ קיקיוני הזורע שנאה רעל ורפש בחברה הישראלית על ידי גרפיטי והצתות, עמוס עוז מפיץ שנאה רעל ורפש בעם בלשונו. בשונה מעמוס עוז המסתפק בדברי הרס אל מול המיקרופון, בהתיישבות ובגבעות ביהודה ושומרון פועלים בנחישות כנגד פרובוקטורים או גורמים קיקיוניים קיצוניים הקשורים לתופעות שכאלה.

אינני חושב שאנו כאנשי התיישבות צריכים להגיב בתקשורת כל בוקר לנושא הזה", הוא מבהיר. את התייחסותו לדברי עמוס עוז "כפי שעירית תל אביב וראש העיר רון חולדאי אינם מתבקשים להוכיח ש'אין להם אחות' בכל פעם שצעיר נדקר במועדון בתל אביב. אנו פועלים כנגד זה באמצעים העומדים לרשותנו, הנסיון להציב את ההתיישבות בחזית התקשורתית של 'תג המחיר' הוא פוליטי ושקוף. אולם אסור לשתוק אל מול דברי ההסתה של עוז כלפי צעירים בגבעות ביו"ש, משום שהם גם מנסים לכרוך באופן חמור ביותר ושקרי ביותר את נושא 'תג המחיר' עם הגבעות ביו"ש, ובעיקר משום שדברי ההסתה הללו משקפים תופעה מדאיגה בשמאל הקיצוני, של ניסיון להלבין את הטרור הפלסטיני ולהדביק בכח תווית מלאכותית של טרור למאות אלפי המתיישבים ביו"ש".

"בנוסף, זוהי הוזלה חמורה ביותר שך השואה, בעצם ההשוואה לנאו נאצים, קל וחומר כשעוז מדבר על תושבים בגבעות יו"ש", מוסיף דגן."דברי ההסתה חמורים שבעתיים כשהם נשמעים מפיו של איש השמאל הקיצוני עמוס עוז שזכור לכולנו כיצד ביקר את הארכי רוצח מרואן ברגותי בכלאו ואף העניק לו את ספרו עם הקדשה אישית. בדיוק כפי שאנו נלחמים בשאט נפש כנגד מבצעי המעשים המכונים 'תג המחיר', כל בר דעת במדינת ישראל דוחה בשאט נפש את ההסתה והניסיון להפיל האשמה קולקטיבית על משפחות צעירות ובני נוער הגרים בגבעות בהתיישבות ביו"ש. הגיע הזמן לשים סוף להסתה ולשנאה של השמאל הקיצוני".