טעויות מביכות במשחקי טריוויה לילדים: משה נולד לפני אהרון?

ה´מן´ שירד במדבר נכתב כ´מאן´ ויוסף הוא שחלם את חלום שבע הפרות, אלו רק חלק מהטעויות המביכות שנחשפו בקלפי הטריוויה של ´קלסיקלטת´ המיועדים לילדים דתיים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 31/03/14 14:15 כט באדר ב'

טעויות מביכות במשחקי טריוויה לילדים: משה נולד לפני אהרון?
צילום עצמי, צילום: צילום עצמי

לקראת חג הפסח רוכשות לא מעט משפחות משחקי קופסא באווירת החג. אחת המשפחות שרכשה את קלפי הטריוויה של חברת "קליסקלטת" בנואש חג הפסח גילתה טעויות מביכות. אם עד היום חשבתם שמשה היה אחיו הקטן של אהרון, אז זהו, שבקלפי 'קלסיקלטת' זה בדיוק הפוך.

חברת 'קלסיקלטת' היא מחברות תוכן הילדים מהוותיקות בישראל אשר מעבר לקלטות וסרטים חינוכיים לילדים החלו גם לייצר משחקי קופסא חינוכיים. אחד ממשחקי הקופסא הוא משחק טריוויה של 100 שאלות ותשובות בנושא חג הפסח. משפחה שרכשה השבוע את משחק הטריוויה גילתה טעויות מביכות.

כך למשל במשחק הטריוויה מופיעה כי אהרון היה אחיו הקטן של משה בעוד שבתנ"ך כתוב את ההיפך. כמו כן, על פי הטריוויה יוסף הוא זה שחלם את חלום שבע הפרות העולות מן היאור בעוד שעל פי התנ"ך היה זה פרעה שחלם ואילו יוסף רק פרש את חלומו. בנוסף, המן שירד במדבר נכתב עם טעות כתיב "מאן" ובדומה לכך מכת הארבה כתובה אף היא בטעות כתיב ומופיעה "מכת הרבה". "אלה טעויות שאינן דורשות ידע נרחב בתנ"ך ואף הצצה קטנה בויקיפדיה הייתה מונעת אותן" אמר ל'כיפה' רוכש של הטריוויה, "מצער שילדים היום גדלים על טעויות של ידע בסיסי".

(צילום: צילום עצמי)

מחברת קלסיקלטת נמסר בתגובה: "אנו מודעים ל- 3 הטעויות שנפלו במוצר הטריוויה החדש שלנו וזאת על אף כל ההגהות שביצעו בו מגיהים מקצועיים ומומחי תוכן. הטעויות תוקנו ולא יחזרו על עצמם במהדורה הבאה. לגבי לקוחות - ניתן לגשת למקום הרכישה או לשלוח אלינו ונחליף למוצר אחר".