"חשבתי להתפטר בעצמי"

הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, חשף כי היה קרוב להתפטר מתפקידו, אם היה מתקבל חוק הגיור. "יש כוונות זדוניות של הרס הדת בישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 20/02/11 00:00 טז באדר א'

"חשבתי להתפטר בעצמי"
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, חשף אמש (שבת) לראשונה כי סערת הגיור הצבאי כמעט והביאה אותו להגיש את התפטרותו. "אם יתקבל חוק הגיור אתפטר מתפקידי, כך כתבתי לראש הממשלה", סיפר בשיעור שמסר במקומו של הרב עובדיה יוסף, אשר נמנע משיעורו השבועי בשל מצבו הרפואי.

הסערה בעולם החרדי התחילה, כזכור, בשל החלטתו של הרב יוסף לפני למעלה מחודש, בה קבע כי יותר מ-4,000 הגיורים הצבאיים - מאושרים. הרב עובדיה חתם בעצמו על פסק ההלכה המאשר אותם, זאת מפני שהועדה סירבה לעשות כן. בפסק ההלכה עליו חתם כתב הרב יוסף כי גיורי העבר הנם כשרים באופן גורף וכי הוא קובע זאת על סמך ניסיונו האישי והיכרותו על מערכת הגיור הצבאית, בין השאר במהלך התקופה בה עמד בראשות הרבנות הראשית לישראל.


מר"ן תמיד נושא בעול (צילום ארכיון: יחצ)


"יש כוונות זדוניות של הרס הדת בישראל כולה, זה ברור כשמש אני לא אומר השערות", אמר הרב עמאר בהתייחס לתגובות שהגיעו מהעולם החרדי בעקבות תמיכתו של הרב עובדיה יוסף בחוק הגיור. "מר"ן תמיד נושא בעול, תמיד לוקח אחריות, אם הוא לא היה לוקח את זה עליו, חשבתי להתפטר בעצמי", הוסיף הרב הראשי.

לדברי הרב עמאר "אין מחלוקת על הלכה חס ושלום, יש בעוונות אנשים שמוציאים דיבה רעה ולא נכונה, חבל על כל המחלוקות האלה. , אני מתבייש שאני צריך להסביר, לדבר. מר"ן פסק, מר"ן כתב בכתב ידו. אחרי שהוא פסק וכתב בידו, יש מקום לשאול איך פסק ולמה פסק? אוי לאותה בושה. דורות לא יהיה לנו אדם כזה".

הרב עמאר הוסיף ותקף את המערערים על פסיקותיו של הרב עובדיה יוסף וציין כי "מי שמערער אחריו, כאילו מערער אחרי השכינה. כל מי ששלח ידו לא יצא נקי. צריכים להיזהר בכבודו של מר"ן, אני מבקש מהציבור שלא תהיה שנאת חינם, שלא ייפגע עם ישראל".