ח"כ שולי מועלם: "אני בעד גיוס בנות דתיות"

חברת הכנסת בהתבטאות ראשונה מצד חברי הבית היהודי מודה כי היא תומכת בגיוס בנות אך יחד עם זאת מותחת ביקורת כלפי צה"ל ואומרת כי הצבא מקומם נגדו את הנהגת הציונות הדתית

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 04/02/14 10:56 ד באדר א'

ח"כ שולי מועלם: "אני בעד גיוס בנות דתיות"
יחצ, צילום: יחצ

במסגרת דיון בוועדת מעמד האישה בראשות ח"כ עליזה לביא מיד עתיד ובהשתתפות יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, תא"ל רחלי טבת ויזל, אמש (ב'), אמרה ח"כ שולי מועלם מהבית היהודי "אני בעד גיוס בנות לצבא ושירות משמעותי". התבטאות זו הינה התבטאות ראשונה של גורם פוליטי מהבית היהודי בסוגיית גיוס דתיות לצה"ל.

"אני בעד גיוס בנות לצבא ושירות משמעותי בצבא" אמרה ח"כ שולי מועלם מהבית היהודי ולראשונה הביע את עמדתה בסוגיה. עם זאת, מתחה ח"כ מועלם ביקורת כלפי צה"ל וטענה כי זה טועה בניסיונות לגייס את הבנות מפני שהוא דוחק בהם ומקומן כנגדו את הנהגת הציונות הדתית. "הצבא טועה ומקיים שיח לא נכון המתנהל מול הבנות בציבור הדתי" אמרה ח"כ מועלם ופנתה ליוהל"ן תא"ל ויזל ואמרה "הרמתם להנחתה, מנהיגי הציבור הדתי לא יכלו להישאר אדישים וזה יביא לירידה בגיוס הבנות".

עוד אמרה ח"כ מועלם כי "שאלת גיוס הבנות אינה רק שאלה הלכתית אם מותר או אסור ואני חושבת שבזה שאתם מנסים לדחוק את הבנות לתהליך זו התנהלות לא נכונה ואתם לוחצים יותר מדי. זה צריך להיעשות באופן רך יותר. אני בעד העלייה הזאת בגיוס וסייעתי לכך אבל אם יש פה חבורה שרוצים לגייס מקסימום, צריך להתנהל אחרת".

לדבריה השיבה היוהל"ן תא"ל ויזל, גם היא מהמגזר הדתי לאומי, וטענה כי מאמצי צה"ל לגיוס הבנות הדתיות נוצרו בעקבות סירובו של החמ"ד להכניס גורמי הסברה צה"ליים לבתי הספר. "ישנה קבוצה במוסדות החינוך שלא מאפשרת לתלמידות שלה לקבל מידע כמו כל תלמידי ישראל שחשוב שידעו" אמרה והוסיפה "חשוב שמתגייסת תדע שיש מדור שדואג לה, שמגיע לה חצאית וזמן תפילה. היא צריכה לדעת מזה".