ח"כ עליזה לביא: התנגדות הרבנים לגיוס בנות - שירת הברבור המסמלת חולשה

חברת הכנסת עליזה לביא בירכה על פרסום העלייה בגיוס "יש להבטיח כי התרחבות תהליך הגיוס לא יפגע נוכח הקריאות החריפות של הרבנים הבכירים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/14 13:14 כח בשבט התשעד

ח"כ עליזה לביא: התנגדות הרבנים לגיוס בנות - שירת הברבור המסמלת חולשה
יחצ, צילום: יחצ

חברת הכנסת עליזה לביא בירכה היום (ד') על הפרסום הבוקר לפיו ישנה עליה דרמטית בשנה החולפת בגיוס בנות לצה"ל. "נתוני צה"ל מצביעים כי הבנות הדתיות בוחרות להתגייס", אמרה ח"כ לביא. "אני מברכת על התהליך, על רצונן בתרומה משמעותית למדינה ועל השינוי המבורך בצבא שאימץ את התנאים הנדרשים לצרכיהן. טוב עושה צה"ל הפותח מסגרות מותאמות נוספות על מנת לשלב את הבנות בתנאי שירות מתאימים. יש להבטיח, כי התרחבות תהליך גיוס הבנות לא יפגע נוכח הקריאות החריפות של הרבנים הבכירים".

חברת הכנסת התייחסה להתנגדותם של הרבנים לגיוס ואמרה כי "זהו ניסיון נוסף לעצור את שהחל. הניסיונות למנוע מהבנות הדתיות ומהוריהן את המידע על האפשרויות החדשות הקיימות והקולות הגבריים המתחדשים כנגד שירות בנות הם עדות לחולשה ולחוסר רלוונטיות".

"אני קוראת למנהיגים הציוניים להשמיע את קולם בשנית ולעודד את התהליך המבורך ולכל מנהלי המוסדות החינוך הציוני לפתוח את שערי בתי הספר למידע על המסגרות לבנות הדתיות על מנת שהתלמידות יוכלו להחליט בעצמן מה ברצונן לעשות", אמרה לביא ואמרה כי תכנס את הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי לדיון בנושא בהשתתפות נציגי משרד החינוך, הרבנות הראשית, היוהל"ן, רבנים, עמותת אלומה ונוספים".