ח"כ כלפה עיכב מיליונים בעקבות אפליית שומרי שבת בבתי מלון בארץ

בעקבות אפליית שומרי שבת בחלק מבתי המלון בארץ, עיכב כלפה העברת תקציב על סך 133 מיליוני שקלים למשרד התיירות. "מדובר בתופעה המביישת את מדינת ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/03/14 17:27 כב באדר ב'

חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) עיכב העברה תקציבית על סך 133 מיליוני שקלים למשרד התיירות בעקבות אפליית שומרי שבת בחלק מבתי מלון בארץ.

ממידע שהגיע לחבר הכנסת כלפה עולה כי בבתי המלון בישראל מתרחשת תופעה חמורה לפיה שומרי שבת נאלצים לפנות את חדרם במלון בצהרי יום, לצאת עם תיקים ומזוודות בעיצומה של השבת, ללא כל התחשבות.

אי לכך נאלצים שומרי השבת לשלם למלון מאות שקלים נוספים תמורת האפשרות להישאר במלון עד לצאת השבת.

חבר הכנסת כלפה דרש ממשרד התיירות לשים קץ לתופעה המבישה ולמצוא פתרונות שיאפשרו לשומרי מצוות לשמור על השבת מבלי לשלם על כך קנסות. ובעקבות תשובה בלתי מספקת מצד המלונות עצר העברת כספים משמעותית מתקציב משרד התיירות, אשר כללה תקציבים שונים לבתי המלונות בארץ, עד אשר יספקו תשובות ופתרונות למצב הקיים.

ח"כ כלפה: "מדובר בתופעה המביישת את מדינת ישראל המצהירה על היותה מדינה יהודית, ובאפליה לרעה של שומרי השבת. הגיעו אליי פניות הן מישראלים והן מתיירים מחו"ל שנדהמו לגלות שגם במדינה היהודית הם מתבקשים לפנות את חדרם בעיצומה של השבת. המענה שקיבלתי מהתאחדות המלונות היה כי המלונות נוהגים על פי התקן הבינלאומי ותוך התחשבות באורחים. לצערי אני לא רואה כאן התחשבות בשומרי השבת שהם כשליש מהאוכלוסייה היהודית במדינת ישראל".