ח"כ אורית סטרוק מגיבה לסערת חילול השבת: מגניי היו רוצים שאשאר במטבח

בשבת בה התבצעה חטיפת שלושת הנערים התקשרה סטרוק לבנט והציעה דרכי פעולה להכות בחוטפים. חברת הכנסת מגיבה לגינויים נגד חילול השבת שעשתה: אם הייתי גבר אף אחד לא היה בא בביקורת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/06/14 13:01 כז בסיון התשעד

ח"כ אורית סטרוק מגיבה לסערת חילול השבת: מגניי היו רוצים שאשאר במטבח
דוברות ח"כ סטרוק, צילום: דוברות ח"כ סטרוק

בימים האחרונים עלה לכותרת חילול השבת של ח"כ אורית סטרוק מהבית היהודי, בשבת בה התבצעה חטיפת הנערים. סטרוק התקשרה ליו"ר מפלגתה, השר נפתלי בנט, והציעה דרכי פעולה כדי להכות בחוטפים ולהחזיר את הבנים. בין ההצעות שניתן לפרסם עלתה ההצעה לעצור מחדש את המחבלים המשוחררים, הצעה שהתקבלה.

הבוקר (ד'), התראיינה ח"כ אורית סטרוק לתכנית 'עצם העניין' בגלי ישראל, והגיבה לתגובות ולגינויים בנוגע לחילול השבת אשר סטרוק קיימה עקב החטיפה.

"אם הייתי גבר, ועוד גבר עם דרגות על הכתפיים נגיד, אני מניחה שאף אחד לא היה בכלל בא בביקורת" אמרה סטרוק על ההשערות השוביניסטיות שבדבר הגינוי והוסיפה "אני חושבת שקשה לי לגנות את המגנים כי הם כנראה לא יודעים איך באמת מתקבלות החלטות במדינה, או מה ההשפעה שלי על קבלת ההחלטות, לא רק במקרה הזה אלא גם בהרבה מקרים אחרים".

בהמשך אמרה סטרוק על מגנייה כי "הם כנראה חושבים 'טוב, אישה מחברון, שתישאר במטבח' או 'מה היא כבר יכולה לתרום, יש קצינים חשובים שיודעים יותר טוב ממנה'".

בתגובה לגינויים, להערות השוביניסטיות ולרעש שעלה מהפרשה עונה סטרוק ואומרת "ככל שאני למדה יותר ויותר על מה באמת התרחש באותן שעות ואיזה באמת רעיונות וכיוונים היו, אני יותר ויותר משתכנעת שחשוב שעשיתי את הטלפון הזה בזמן".