חיילים לא יפעילו את גל"צ בשבת

מפקד התחנה הצה"לית התחייב: אצמצם בהדרגה את החיילים המשרתים בתחנה בשבת, הרדיו ישודר על ידי אזרחים בלבד

חדשות כיפה אורי פולק 12/09/10 00:00 ד בתשרי התשעא

חיילים לא יפעילו את גל"צ בשבת

הסדר ראשון לעבודת גלי צה"ל בשבת: מפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, התחייב כי יצמצם את עבודת החיילים המשרתים בתחנה בשבת, כך שהרדיו ישודר על ידי אזרחים בלבד. לכיפה נודע כי באחרונה נפגשו נציגי הרבנות הצבאית ו"הפורום המשפטי למען ארץ-ישראל", אשר פעלו למען הסדר עבודת החיילים בתחנה, עם מפקד גל"צ לצורך סיכום ראשון של נהלי שירות החיילים בשבת.

ההחלטה מגיעה בעקבות תהליך חקיקה, שנחשף לראשונה בכיפה, לפיו הוקמה בצה"ל ועדה שתפקידה היה לגבש שינויים בפקודות מטכ"ל שיאפשרו לחיילים בשירות סדיר את הפעלת גלי צה"ל בשבת. הפקודה החדשה הייתה צפויה להסדיר לראשונה את ההתנהלות שאיננה מבצעית המתבצעת כיום בצה"ל ולהכשיר את חילול השבת בצה"ל לכתחילה. בעקבות פרסום הדברים, פנה מפקד גל"צ לגורמים המוסמכים בצה"ל - זאת כדי לעצור את הטיפול בפרסום הפקודה.


(צילום: דובר צהל)


במכתב שהעביר מפקד גלי צה"ל לפורום המשפטי למען ארץ ישראל, כותב טוניק כי "כבר היום מדובר בחיילים בודדים בלבד כאשר מרבית התוכניות בשבת משודרות על ידי אזרחים או תוכניות שהוקלטו מראש. מפקד גלי צה"ל מבטיח כי מגמה זו תמשך וההערכה היא כי בסוף התהליך השידורים בשבת לא יבוצעו כלל על ידי חיילים".

"בגלי צה"ל קיימת רגישות רבה מאוד לנושאים דתיים ובעיקר בכל הקשור להתייחסות לחיילים הדתיים המשרתים בתחנה. בשנים האחרונות גדל בצורה משמעותית מספר החיילים הדתיים המבקשים לשרת בתחנה והחוזה הבלתי כתוב עמם קובע כי חייל דתי לא רק שלא יחוייב לעבוד בשבת אלא גם תכנית שהיה מעורב בהכנתה והוקלטה מראש - לא תשודר בשבת", כותב מפקד התחנה.

נחי אייל, מנכ"ל הפורום המשפטי למען א"י, אמר לכיפה בעקבות ההחלטה כי "המאבק על שמירת החוק בגל"צ מצליח ואנחנו מברכים את מפקד גלי צה"ל שהבין כי גם תחנה צבאית מחויבת לשמור חוק ובתוך זמן קצר חיילים בצה"ל לא יחללו שבת שלא מסיבות מבצעיות". לדברי אייל, הפורום המשפטי ימשיך לפעול למען שמירת צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.