חוק שירות המדינה יחול גם על עובדי המועצות הדתיות

עד כה עובדי המועצות הדתיות היו פטורים מהחוק ולמעשה לא ניתן היה להעמיד אותם לדין משמעתי, ככל עובדי המדינה. כעת ניתן יהיה "לטפל" בעובדים סוררים שיוגשו נגדם תלונות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/09/12 13:27 ז בתשרי התשעג

חוק שירות המדינה יחול גם על עובדי המועצות הדתיות
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

הממשלה קבעה היום (א') כי הוראות חוק שירות המדינה יחולו גם על עובדי המועצות הדתיות, שהיו עד עתה פטורים מהוראות אלו. ההוראה התקבל בעקבות עתירות לבג"ץ שהוגשו באחרונה על ידי גורמים רפורמים בדרישה להסדיר דין משמעתי לעובדי המועצות הדתיות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי במהלך השנים האחרונות הועברו למשרד לשירותי דת עשרות תלונות על עובדי המועצות הדתיות, מבלי יכולת מעשית להתמודד איתן. בהיעדר דין משמעתי שחייב את עובדי המועצות הדתיות, הכלי היחידי שהיה קיים בידי המעסיק לצורך אכיפה של התנהגות ראוייה לעובד ציבור היה למעשה פיטוריו.

"העובדה שכלי קיצוני זה הינו הכלי הבלעדי העומד לרשות המועצות הדתיות כמעסיקות, מקשה באופן מהותי על אכיפתה של התנהגות ראויה בקרב עובדי המועצות הדתיות ואינה עולה בקנה אחד עם עיקרון המידתיות", נכתב.

עוד נכתב כי "לא כל חריגה מהתנהגות ראויה של עובד ציבור מצדיקה הליך פיטורין - והיעדרם של אמצעים נוספים מביא את המועצות הדתיות לחוסר מעש של ממש בנושא. גם כאשר מדובר בהתנהגות המצדיקה פיטורין - המועצה הדתית נאלצת להמשיך ולהעסיק את העובד, עד להכשרת הפיטורים… במקרים קיצוניים עלול הליך זה לארוך גם למעלה משנתיים".

בישראל פועלות כיום 132 מועצות דתיות המעסיקות כ-3,000 עובדים.