"חוק הגיור יצור קרע בעם"

ראש הממשלה נתניהו הדגיש כי יוביל מאמצים להסיר את הצעת החוק בהסכמה, תוך התנגדות סיעות הקואליציה

חדשות כיפה אורי פולק 18/07/10 00:00 ז באב התשע

"חוק הגיור יצור קרע בעם"
World Economic Forum-cc-by, צילום: World Economic Forum-cc-by

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, התנגד הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה לחוק הגיור אשר אושר בשבוע שעבר בועדת החוקה של הכנסת. לדבריו, חקיקה הגיור המוצעת יכולה "ליצור קרע בעם היהודי".


במסגרת החוק שמוביל ח"כ דוד רותם, יו"ר ועדת חוק ומשפט, לראשונה מאז הקמת המדינה תהפוך הרבנות הראשית האורתודוקסית לגוף הבלעדי שיפקח ויאשר את הגיורים הנעשים בישראל. עד כה, הרבנות הראשית הייתה בעלת סמכות לגיור בישראל, אך לא אחריות בלעדית עליו. ביצוע הרפורמה הלכה למעשה, תעניק לרבנות הראשית שליטה מלאה בכל ענייני הגיור בישראל. כמו כן, במהלך הנגשת תהליכי הגיור לציבור, יוכלו גם רבני הערים לבצע גיורים, דבר שעד כה הופקד בידי בתי דין מיוחדים לגיור.


נתניהו הדגיש כי ייעשו מאמצים להסיר בהסכמה את הצעת החוק, תוך הפעלת לחצים על סיעת "ישראל ביתינו". יחד עם זאת, הדגיש "אם לא תוסר הצעת החוק, אבקש מחברי הליכוד ומשאר סיעות הקואליציה - להתנגד להצעה".


עם פרסום אישור חוק הגיור בועדת החוקה, הביע יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, צער עמוק על אישורה. לדבריו, החוק החדש יגרום לפגיעה קשה בזכויותיהם של יהודי העולם. "אנו עומדים עכשיו בראשית חודש אב, תקופה שבה חרבו בתי המקדש מפני שעם ישראל עסק במלחמת אחים במקום להתמקד בניצחון על אויביו. אסור לפלג את העם על ידי חקיקה, שבעיני חלק גדול מיהודי העולם מגדירה אותם כיהודים סוג ב'", אמר.


"יהודי התפוצות הם התומכים הנאמנים ביותר של ישראל, הניצבים בחזית המאבק על תדמיתה ברחבי העולם. אני מאד מקווה שראש הממשלה יעביר כבר בימים הקרובים מסר ברור שהצעת החוק לא תתקדם לפני שייעשו כל הבירורים והדיונים עם אלו שחשים שייפגעו ממנו", הוסיף.