חוסר התחשבות בדתיים: הפגנה משותפת לימין ולשמאל תתקיים לפני צאת השבת

תנועות ימין ושמאל חברו יחד למפגן תמיכה "כמקשה אחת" למען צה"ל והדמוקרטיה. הבעיה? ההפגנה תתקיים כחצי שעה לפני צאת השבת כך שהדתיים לא יוכלו להשתתף

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/07/14 10:28 ד באב התשעד

חוסר התחשבות בדתיים: הפגנה משותפת לימין ולשמאל תתקיים לפני צאת השבת
יחצ, צילום: יחצ

מדוע לא מתחשבים בדתיים? ארגונים ותנועות מימין ומשמאל יקיימו במוצאי שבת הפגנה משותפת בכיכר רבין למען צה"ל והדמוקרטיה הישראלית. כש"בפעם הראשונה מתחילת המבצע העורף כולו יעמוד כמקשה אחת".

בהפגנה משתתפים בין היתר הארגונים 'אם תרצו', 'זכויות אדם כחול לבן', 'דרור ישראל' - ארגון גג לתנועת הנוער העובד והלומד, 'התאחדות הסטודנטים בישראל', 'המכון לאסטרטגיה ציונית' ועוד.

על פי הטענות מדובר באירוע שמטרתו לאחד את העם תחת קריאה משותפת לאחר שלדברי המארגנים "מתחילת המבצע, הרחוב הישראלי התחלק לשניים - ימין ושמאל. ההפגנות המתקיימות בכל סופ"ש ומוצגות בתקשורת מבליטות את השיח הקיצוני ומתדלקות את השנאה ההולכת וגוברת כלפי הצדדים הפוליטיים".

בעוד שעל פניו אכן מתכוונים בארגונים לאחד את העם סביב הקריאה המשותפת, בפועל נראה כי מבחינת המארגנים הדתיים אינם חלק מהעם. למרות שנעשתה פניה לארגון רבני בית הלל וכפי הנראה שמם השתרבב לרשימת הארגונים, בפועל ההפגנה מתחילה במוצאי שבת בשעה 20:00, כחצי שעה לפני סיום השבת, כך שהדתיים לא יוכלו להשתתף, ורבים אשר היו מעוניינים להגיע לאחר צאת השבת לא יוכלו בשל חילול השבת שכרוך בהכנות ובתחילת האירוע.

כאמור, ברשימת הארגונים השותפים נרשם גם שמו של ארגון רבני בית הלל אך בארגון מכחישים כי הם נוטלים חלק באירוע שכולל בתוכו חילול שבת. "אנו לא נתנו כל אישור לשים שמנו על ההפגנה הזו. איננו שותפים לכך ולא יהיה דובר מטעמנו במקום", מסרו.