חולים בשפעת? תתפללו בבית

לקראת הימים הנוראים מפרסמים הרבנות הראשית ומשרד הבריאות הנחיות בנוגע לשפעת החזירים

חדשות כיפה אלעד רותם 10/09/09 00:00 כא באלול התשסט

חולים בשפעת? תתפללו בבית
crucially-cc-by-sa, צילום: crucially-cc-by-sa

ההיסטריה סביב שפעת החזירים מסרבת להירגע. נכון להיום כ-3,000 חולים בישראל אובחנו כחולים בשפעת החזירים. עד כה, נרשמו 24 מקרי מוות הקשורים בשפעת החזירים. במשרד הבריאות נעשים מאמצים רבים למניעת התפשטות המחלה, המאמצים מתמקדים בעיקר בהסברה ובהעלאת המודעות.

 

לקראת ראש השנה והימים הנוראים, זיהו במשרד הבריאות כי בתי הכנסת ברחבי הארץ עתידים להיות הומי קהל, מה שעשוי לגרום להדבקות אנשים רבים במחלה. במשרד הבריאות מיהרו להקדים תרופה למכה ופנו לרבנות הראשית על מנת שזו תפרסם בקרב המתפללים כללים והוראות בנושא, בתקווה להפחית את הסיכון אליו עשויים המתפללים להיחשף במהלך תפילות החג.

בתקנות החדשות, שזכו לברכתם של הרבנים הראשיים, מתבקשים החולים בשפעת שלא להגיע לבתי הכנסת. "בכדי למנוע סכנה לרבים, על אדם חולה בשפעת, או החשוד כי חלה בשפעת, להימנע מלהגיע לבית הכנסת." נכתב בכרוז המופץ.  "הדבר נכון לגבי כל הגילאים, בכל ימות השנה, והוא נכון שבעתיים בימי הסליחות, בימים הנוראים ובחגים, בהם בתי הכנסת מלאים במתפללים"

 

בנוסף מבקשים במשרד להימנע מנישוק ישיר בשפתיים של חפצי קודש השייכים לציבור, כגון הפרוכת וספרי התורה, מחשש שכך יתפשטו נגיפי המחלה. אך עם זאת מבהירים כי "אין מניעה לנשק חפצי קודש פרטיים כגון טלית ותפילין".

במשרד הבריאות חותמים את ההוראות החדשות בהנחיה כוללת: "יש להגביר את תדירות פעולות הניקיון בבתי הכנסת ובתי המדרש", אין ספק שהנחיה זו טוב שתיושם בלי קשר להיסטריה סביב השפעת החדשה.