חוזרים לגבעת האולפנה?

חלק מהקרקעות, אותם פינו באזור גבעת האולפנה, נרכשו בידי המתיישבים ואושרו בידי שר הביטחון במסגרת תכנית המכונה 'היתר עסקה'. "במקום בניינים של שלוש קומות, נבנה שמונה קומות" אמר הרב זלמן מלמד לתלמידיו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/02/14 09:45 ה באדר א'

חוזרים לגבעת האולפנה?
עדי, צילום: עדי

שנה וחצי אחרי פינוי בנייני שכונת גבעת האולפנה נראה כי הדרך בחזרה לשטח קרובה מתמיד. בגלי צה"ל חשפו הבוקר כי חברה אשר הפעילו המתיישבים בבית אל, טוענת כי רכשה חלק מהקרקע מידי הבעלים הפלסטינים ומבקשת להירשם כבעלת השטח.

בניגוד לעסקאות רכישה בתחומי הקו הירוק, ישראלים שקונים קרקע מפלסטינים ביהודה ושומרון צריכים היתר מיוחד משר הביטחון. היתר זה מאפשר לשר הביטחון לפקח ולמנוע עסקאות באזורים רגישים משיקולים ביטחוניים או מדיניים. הבוקר, אותו אישור ראשוני, ניתן בידי שר הביטחון למסמכים שהוצגו לו בנוגע לשטחי גבעת האולפנה, אישור המכונה 'היתר עסקה'.

בהקלטה מתוך שיעור של רב היישוב בית אל זלמן מלמד, אחד האנשים ביישוב, שהחברה לפיתוח קריית הישיבה בראשותו הקימה את שכונת האולפנה, מספר הרב כי "חלק מהשטח של הבתים שנהרסו נרכש ובשלבים אחרונים של אישורים. בעזרת ה' ייבנו שם בתים של שמונה קומות. אם לא היו הורסים, היו שם מבנים של שלוש קומות, אז הכול יתגלגל לטובה".

בגלי צה"ל מבהירים כי מדובר בשלבים ראשוניים בלבד אך בהחלט מדובר בצעד משמעותי. הסיפור יכול לקחת חודשים ואפילו שנים מכיוון שהמתיישבים לא הגיעו לכל הבעלים הפלסטינים הרשומים וכדי לבנות בפועל יידרש עוד הליך משפטי ארוך ביותר.