חדש: תו תקן למקוואות

במועצה הדתית בתל אביב החליטו להעלות רמה. מהיום בכל מקווה תוכלו לראות כמה חיידקים טובלים יחד איתכם. יוזמה מבורכת.

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/07 00:00 יא בתשרי התשסח

הטובלות והטובלים במקוואות, ישמחו ודאי לשמוע כי המועצה הדתית בתל אביב, החליטה לקבוע תו תקן למקוואות בתחומה, המצביע על איכות המים במקווה.

אין זה סוד כי בלא מעט מקוואות ברחבי הארץ, איכות המים, רמת ההיגיינה והחיטוי - הן לא מהמשופרות והבריאותיות. מספיק להציץ בתגובות הגולשות במאגר המקוואות של כיפה ולהבין עד כמה המצב חמור. על רקע מציאות עגומה זו, החליטה המועצה הדתית בתל אביב להעתיק את המודל הקיים בבריכות השחייה, בו ישנו תו תקן המפרט האם המים בבריכה מחוטאים, מה הסיכוי להימצאותם של חיידקים במים, היגיינה כללית ועוד.

עידן חדש?


תו התקן יוצב על לוח בקרה בכניסה לכל מקווה, לטובת הציבור, שיעודכן באמצעותו על תוצאות בדיקת המעבדה שדגמה ובדקה את איכות המים. מדובר בבדיקות המתבצעות באופן שוטף, ללא התראה מוקדמת, מה שיבטיח מהימנות רבה יותר לתוצאות, ויחייב את הבלנים והבלניות להקפיד על רמת הגיינה גבוהה.

יו"ר המועצה הדתית בתל אביב יפו אלדד מזרחי, שהנהיג את החידוש, ציין כי "המקוואות בתל אביב מצוידות ברישיון עסק באישור משרד הבריאות ועל פי הנחיותיו, ולכן רמת ההיגיינה והחיטוי בהן, מהגבוהים בארץ". עוד הדגיש מזרחי כי במקוואות רבים במרחב תל אביב, מותקנים בנוסף גם מסנני מים ש"זכו לברכתם של גדולי הרבנים" ואשר תכליתם "לטהר המים, של מקווה הטהרה". "הצבת תו תקן למקוואות הוא רף חדש שהמועצה הדתית בתל אביב הציבה בכל הקשור לרמת השירות ואיכות מי המקוואות בעיר, במסגרת השירות שהיא מעניקה לכלל התושבים", הדגיש מזרחי.