חבר מרצ בקרית אונו טוען: פעילות בני עקיבא בנושא ארץ ישראל היא פוליטית

פעילות למען ארץ ישראל היא פוליטית? חבר מועצת העיר קרית אונו פנה במכתב לבני עקיבא בעיר בו התריע בפניהם כנגד פעילות אותה הוא מגדיר כפוליטית ורמז כי במידה והיא אכן תמשך הוא יפעל כנגד תקציבי התנועה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/01/15 15:39 א בשבט התשעה

חבר מרצ בקרית אונו טוען: פעילות בני עקיבא בנושא ארץ ישראל היא פוליטית
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

פעילות בבני עקיבא למען ארץ ישראל היא פוליטית? כך לפחות טוען חבר תנועת מרצ בקרית אונו, ששלח איום מרומז לתנועת בני עקיבא בעיר שהגיעה לידי 'כיפה'. לירון יעקבי, חבר מועצת העיר מטעם מרצ ומחזיק תיק הנוער והצעירים, פנה במכתב לקומונרית בני עקיבא בעיר בו טען, כי במפגש בו נוכח הוצגה בפני מנהלת המחוז פעילות פוליטית של בני עקיבא במסגרתה חולקו לנהגים מתנות בצורת ארץ ישראל עם קריאה להתיישבות בשומרון.

"כפי שוודאי ידוע לך השומרון נמצא במחלוקת עמוקה בחברה הישראלית ואינו חלק ממטרותיה המוצהרות של תנועת בני עקיבא" כתב יעקבי והוסיף כי חלק מבוגרי תנועת בני עקיבא אינם משתייכים לימין הפוליטי ואף חלקם משתייכים במוצהר לשמאל כדוגמת חבר הכנסת איתן כבל ממפלגת העבודה ואבי דבוש המתמודד לרשימת מרצ לכנסת הבאה.

מדובר בטענות תמוהות, שכן תנועת הנוער בני עקיבא משתדלת להימנע מעיסוק בנושאים פוליטיים באופן משמעותי, וניסיונות להכניס את התנועה בעבר לנושאים פוליטיים לא צלחו בשל התנגדות התנועה לדבר.

"אבקשכם לפעול ע"פ הנורמות המקובלות בכלל תנועות הנוער ולא לפעול במישור הפוליטי כתנועת נוער”, כתב יעקבי. "למען הסר ספק הנני מעודד פעילות פוליטית ושיח פוליטי אך לא כתנועת נוער ההופכת לתנועה פוליטית. באם פעילות זו תחזור על עצמה נאלץ לראותכם כתנועה פוליטית על כל המשמעויות הנוגעות בדבר", הוא מאיים.

בשיחה עם 'כיפה' אומר יעקבי, כי חשוב לו להדגיש שהוא אינו נגד בני עקיבא, למרות שהוא אינו מסכים עם דעות הארגון, הוא סבור שחשוב שהוא יפעל. אך הוא מתעקש על כך שאין להעביר במסגרת הפעילות מסרים פוליטיים שיכולים למנוע מילדים שאינם סוברים כך מלחוש תחושת שייכות.

"זוהי תנועת נוער שפועל מכספי הציבור ואנו פועלים כך גם מול תנועות הנוער האחרות ודורשים מהם שלא לפעול בצורה פוליטית. מי שרוצה לפעול בפוליטיקה שיפשוט את המדים ויעשה ככל העולה על רוחו", אומר יעקבי.