זהירות: תולעים באספרגוס

הרבנות הראשית הנחתה את כלל משגיחי הכשרות שלא לאפשר קליטת אספרגוסים בבתי עסק תחת פיקוח, זאת לאחר שבבדיקות מעבדה נמצאו בו כמויות גדולות של תולעים וחרקים

חדשות כיפה אורי פולק 14/07/11 18:19 יב בתמוז התשעא

זהירות: תולעים באספרגוס
Skånska Matupplevelser-cc-by-nd, צילום: Skånska Matupplevelser-cc-by-nd

מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל מזהירה את הציבור מפני אספרגוסים נגועים, זאת לאחר שבבדיקות מעבדה נתגלו תולעים וחרקים בכמות גדולה במיוחד בפירות.

בעדכון הכשרות האחרון שהפיצה הרבנות הראשית לכלל המועצות הדתיות, הונחו משגיחי הכשרות "שאין לקלוט אספרגוס בין קפוא בין טרי במקומות המושגחים, הואיל ותוצרת זו מוחזקת כנגועה בתולעים וחרקים".

ברבנות הראשית מסבירים כי "לאחרונה, נעשו ניסיונות על ידי מספר סוחרים להחדיר תוצרת זו במסעדות, מלונות ואולמות אך הדבר נמנע בזכות ערנותו של המשגיח". בעדכון מדגישים כי אומנם קיימים שימורים של אספרגוס מעובד המיובא מחו"ל הנושא ציון הכשר, אך, על פי הרבנות, "בכל מקרה יש לוודא כי הנ"ל נמצא תחת השגחת הרבנות הראשית לישראל".

גורם ברבנות הראשית מציין בשיחה עם כיפה כי "כבר בחודשים האחרונים חששנו כי ישנן בעיות כשרות עם האספרגוסים. ההחלטה להזהיר את כלל בעלי העסקים התקבלה לאחר שבבדיקות מעבדה הוכח, מעל לכל ספק, כי אי אפשר להמשיך ולפקח על המוצר".